بازار سرمایه کشور از شبهات فقهی مبرا است

رییس کمیته فقهی سازمان بورس اوراق بهادار کشور گفت: مشروعیت فقهی در بازار سرمایه مهم ترین اصل این بازار است و به جرأت می توان گفت عملیات در بازار سرمایه از سایر بازارها مشروع تر و از هر گونه شبهه شرعی مبرا است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بورس کالای ایران، حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان بورس اوراق بهادار کشور افزود: بازار سرمایه دارای ویژگی هایی است که بازارهای دیگر از آن برخوردار نیستند که یکی از مهم ترین آنها، ویژگی نقدشوندگی است.
وی ادامه داد: شفافیت، کشف قیمت در بازار رقابتی و تامین مالی بلندمدت از دیگر مشخصات بازار سرمایه کشور است.
مصباحی مقدم خاطرنشان کرد: تنوع ابزارها و راهکارها برای صندوق های سرمایه گذاری جدید و نیز عمق بخشیدن به بازار سرمایه و ریسک پذیری از ماهیت دیگر این بازار است.
رییس کمیته فقهی سازمان بورس کشور گفت: هر چند این بازار کمتر از ابزارهایی استفاده می کند که سودشان از قبل تعیین شده اما در مقابل، ریسک بیشتر، سود بیشتری را نیز به همراه دارد.
این عضو کمیته فقهی سازمان بورس افزود: این در حالی است در بازار پول همچنان مناقشاتی باقی مانده و طرح بانکداری اسلامی و اصلاح آن همچنان در دستور کار مجلس است.
وی اضافه کرد: دولت نیز لایحه اصلاح نظام بانکی را آماده کرده و رهبری نیز به تازگی مرقوم کرده اند که شورای فقهی به عنوان یک رکن اصلی در بانک مرکزی ایجاد شود که این موضوع باعث می شود که دیدگاه مردم نسبت به سود بانکی مشروع شود.

601/604

کد خبر: 667310

وب گردی

وب گردی