نهادهای سازمان ملل روز پنجشنبه از رسیدن نخستین محموله کمک های غذایی و بهداشتی به شدت مورد نیاز به دهها هزار سوری از ماه ژوئن خبر دادند که در مرز اردن گرفتار شده اند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه از امان ، اعلامیه مربوط به این کمک رسانی در بیانیه مشترک سران برنامه جهانی غذا، کمیسرعالی امور پناهندگان سازمان ملل، آژانس کودکان سازمان ملل (یونیسف) و سازمان بین المللی مهاجرت قید شده است.
به گزارش ایرنا، اردن درماه ژوئن پس از یک حمله بمب گذاری انتحاری به عهده گرفته شده توسط داعش که در آن هفت سرباز ارتش کشته شدند مرز خود با سوریه را بست.
این حمله در نزدیکی یک اردوگاه بیابانی موقت صورت گرفت و گروه های امداد از آن زمان نتوانستند به دهها هزار پناهنده سوری سرگردان در مرز کمک برسانند.
سران این چهار نهاد سازمان ملل اعلام کردند که 'عملیات امداد رسانی برای تامین غذا و اقلام بشردوستانه به بیش از 75 هزار نفر روز پنجشنبه با موفقیت تکمیل شده است.'
آنها گفتند : این زنان ، مردان و کودکان به دلیل آنکه راه پیش در مرز و نه راه پس دارند ، هر روز با خطرات بیشتری مواجه می شوند.'
دربیانیه اضافه شده است: 'پناه گرفتن در چادرهای موقت در شرایط سخت بیابانی و درحالی که گرمای هوا به حداقل 50 درجه سانتی گراد می رسد و با توجه به توفان های شن، آنها را بدون غذای کافی قرار داده و به سختی می توانند به آب کافی برای زنده ماندن دست یابند.'
سخنگوی برنامه جهانی غدا در اردن به خبرگزاری فرانسه گفت : این کمک ها توسط پهپادها ارسال شده و از جرثقیل هایی نیز برای حمل وسایل امدادی در امتداد مرز استفاده شده است.
300300

کد خبر: 667427

وب گردی

وب گردی