امکان توقف یا تغییر در پروژه انتقال آب در جنگل ابر

مدیرکل دفتر زیستگاه‌ها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به انجام 95 درصد فعالیت فیزیکی پروژه انتقال آب از چشمه‌های قطری در جنگل ابر گفت: سازمان محیط زیست هنوز نظر نهایی خود را در مورد این پروژه اعلام نکرده و ممکن است بررسی‌های سازمان به این نتیجه برسد که مساله کاملا به شکل دیگری پیش برود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، حمید گشتاسب میگونی در مورد پروژه انتقال از چشمه‌های قطری در جنگل ابر، گفت: هنوز نظر نهایی سازمان حفاظت محیط زیست در مورد این پروژه اعلام نشده است. در مرحله‌ای در سال 85 سازمان با این طرح موافقت کرده بود.

او با بیان اینکه در حال حاضر 95 درصد فعالیت فیزیکی این پروژه انجام شده ولی هنوز انتقال آب صورت نگرفته است، گفت: با آنکه بخش کوچکی از آن 95 درصد از جنگل ابر عبور می‌کند اما هنوز نظر نهایی سازمان حفاظت محیط زیست در این مورد اعلام نشده و انتقال آب هم صورت نگرفته است.

مدیرکل دفتر زیستگاه‌ها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست در پاسخ به این پرسش که آیا اجرایی شدن کارهای فیزیکی پروژه دست سازمان محیط زیست را در ارائه نظر مخالف نمی‌بندد، تاکید کرد: شخصا با طرح‌های انتقال آب بین حوزه‌ای موافق نیستم و ممکن است بررسی‌های سازمان به این نتیجه برسد که مساله کاملا به شکل دیگری پیش برود.

گشتساب میگونی در بخش دیگری از گفت‌وگو در مورد ساخت جاده جدید در پارک ملی نایبند گفت: ادعای ساخت جاده جدید در این پارک درست نیست. برای اطمینان از این مساله نامه مدیرکل اداره حفاظت محیط زیست استان را نیز دریافت کردیم.

مدیرکل دفتر زیستگاه‌ها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست افزود: براساس این نامه می‌توان گفت که جاده جدیدی در کار نیست بلکه جاده قدیمی به خاطر سیل تخریب شده و بازسازی آن صورت گرفته است. برای اطمینان از این مساله بررسی میدانی و بازدید از منطقه صورت گرفت که مستندات آن موجود است.

20106

کد خبر: 667445

وب گردی

وب گردی