فیلیپس و گجت‌های تندرستی تازه اش

امروزه شرکت‌های مختلفی، گجت‌های بسیاری برای تندرستی و تناسب اندام ارائه می‌دهند. این‌بار فیلیپس با تولید ۵ گجت تندرستی پا در این عرصه گذاشته است. این گجت‌ها در مقایسه با رقبای خود ظاهری معمولی و عملکردی ساده دارند. اما ممکن است که برای عده‌ای که به دنبال یک دستگاه ساده برای بررسی روزانه سلامتی خود هستند، بسیار کاربردی باشد، به‌علاوه این گجت‌ها دارای معیار‌های پزشکی بسیار دقیقی هستند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از زومیت، دستگاه‌های تناسب اندام زیبا و پر از پیچ وتاب را فراموش کنید. این روزها فیلیپس با ۵ گجت جدید وارد بازار سلامت شده است. این وسایل نوآورانه یا زیبا نیستند. همه این گجت‌ها یک ویژگی دارند که ممکن است مصرف‌کنندگان آگاه در مورد آن هوشیارانه عمل کنند؛ تشخیص از روی FDA.

این مجموعه شامل یک ساعت مچی (۲۵۰ دلار)، یک ترازوی آنالیزگر بدن (۱۰۰ دلار)، یک دماسنج گوشی (۶۰ دلار) و دستگاه اندازه‌گیر فشار خون که در بالای بازو بسته می‌شود (۱۰۰ دلار) و دستگاه فشارسنجی است که بر روی مچ بسته می‌شود (۹۰ دلار). هر کدام از این گجت‌ها به یک برنامه مرکزی تلفن همراه وصل می‌شوند تا اطلاعات مربوط به فعالیت‌ها و حالات بدن را دنبال کنند. تمام سرویس‌ها از جلوگیری تا مدیریت دیابت، بیماری‌های قلبی و بیماری‌هایی از این قبیل، در این برنامه گنجانده شده است.

الین دی‌گراف (Eline de Graaf)، مدیر روش‌‌های شخصی سلامتِ Philips می‌گوید که فیلیپس در جهان تناسب اندام قرار ندارد، این وظیفه ما نیست اما به عنوان یک شرکت که به سلامتی اهمیت می‌دهد، این‌کار را انجام دادیم. ما به دنیای سلامت متصل شده‌ایم و هدف ما مشتریانی است که در معرض بیماری‌های مزمن هستند. او می‌گوید که ساعت تندرستی فیلیپس نه شیک است و نه ویژگی‌های خاصی را به همراه دارد، اما طراحی هوشیارانه و عملکرد ساده آن شاید چیزی است که برخی از مردم به آن نیاز دارند.

براساس مشخصات و ویژگی‌ها، هیچ کدام از این گجت‌های جدید عملکردی قابل توجه ندارند. اما با شناخت بیشتر این محصولات و لیست کردن آن‌ها با FDA، فیلیپس می‌تواند بازاری جدید به مشتریان ارائه دهد. افرادی که تخصص کمی در کار با وسایل با تکنوژی‌های پیشرفته را دارند و معمولا به پزشک مراجعه می‌کنند تا توصیه‌هایی برای سلامت نگاه داشتن بدن خود دریافت کنند. این افراد از گجت‌های پیشرفته تناسب اندام و سلامتی در باشگاه‌ استفاده نمی‌کنند.

در حقیقت لیست کردن FDA به ا ین معنی است که تمام تائیدات پزشکی و تست‌ها توسط متخصصین ضبط می‌شود. دی‌گراف می‌گوید FDA گزینه‌های بسیاری را برای دستگاه‌های توصیه شده از سوی دکتران یا حتی کارمندان، پیش روی شما قرار می‌دهد. زمانی که شما با سیستم‌های بهداست و سلامتی یا گروه‌های پزشکی صحبت می‌کنید، این وسایل اهمیت ویژه‌ای دارند، چرا که می‌دانید، این دستگاه‌ها معیار‌های صحیحی از سلامت و بیماری دارند.

اگر شما با گجت‌های سلامتی و تناسب اندام آشنایی دارید، محصولات جدید فیلیپس شما را غافلگیر یا حتی جذب نخواهد کرد. از نظر ویژگی‌های اساسی، دستگاه نظارت بر فشار خون، کاری فراتر از مدل‌های مشابه خود انجام نمی‌دهد. ترازوی آنالیز بدن نیز، شبیه ترازوهای برندهایی چون فیت‌بیت و ویتینگز است. ( حتی مدل جدید ترازوی هوشمند ویتینگز سلامت قلب را هم بررسی می‌کند.)

ساعت مچی سلامت فیلیپس هم به اندازه دستبندهای هشدار پزشکی جذاب به نظر می‌رسد. این وسیله ویژگی‌های محدودی هم دارد. چرا که در مقایسه با ساعت‌های هوشمند واقعی که بر برنامه‌های غیر رسمی را هم پوشش می دهد. ساعت‌ فیلیپس دارای دو رنگ سفید و مشکی تیره برای صفحه نمایش است که به گوریلا گلس مجهز شده است. پیگیری خودکار خواب، دویدن، پیاده‌روی و دوچرخه سواری به همراه مشخصه اختصاصی فیلیپس که سنسور نوری ضربان قلب است.

این سنسور به طور مداوم اطلاعات مربوط به ضربان قلب را ارائه می‌دهد. این اطلاعات شامل ِضربان قلب در هنگام استراحت، در هنگام ورزش و ضربان قلب در هنگام بهبود بدن است. این اطلاعات زیاد و با ارزشی از فعالیت قلب است و این دستگاه با این ویژگی بر اندازه‌گیر ضربان قلب ساعت هوشمند اپل پیروز می‌شود، چرا که ساعت اپل باید در طول شب از دست جدا شود. ولی آیا بیشتر مردم ترجیح نمی‌دند که یک گجت زیباتر با ویژگی‌هایی کامل مانند ساعت هوشمند اپل یا یکی از ساعت‌های هوشمند اندروید که ضربان قلب و گام‌ها را ضبط کرده و دنیایی از برنامه‌ها را ارائه می‌دهد، داشته باشند؟

فیلیپس کسانی را در نظر دارد که هرگز به فکر خرید یک گجت تندرستی پوشیدنی نیفتاده‌اند، تا زمانی که دکترشان این پیشنهاد را می‌دهد. از آن‌جایی که تمام گجت‌های فیلیپس به یک برنامه وصل می‌شوند، کاربر می‌تواند تمام اطلاعات خود را یک‌جا ببینید. اطلاعات ضربان قلب با اطلاعات وزن ذکر می‌شود و این اطلاعات در کنار داده‌های مربوط به پیاده‌روی، خواب ، فشار خون و دمای بدن قرار می‌گیرد. خواندن این اطلاعات مثل خواندن چارت پزشکی شخص است، اگر چه این اطلاعات برای افراد غیرمتخصص و کسانی که تنها به فکر سلامتی خود هستند، کاربرد دارد.

این وسیله شاید برای جوانان کاربرد نداشته باشد، اما برای افراد میان‌سالی که به دنبال یک وسیله راحت برای بررسی سلامت خود هستند، گجت‌های جدید فیلیپس بهترین گزینه است چرا که به دور از پیچیدگی است و کار با آن‌ها بسیار ساده است.

20101

کد خبر: 667453

وب گردی

وب گردی