اسکندری :موتلفه  نامزدی را به نمایندگی از گفتمان حزب خود، وارد عرصه انتخابات می کند

رئیس شورای انتخابات حزب موتلفه اسلامی از احتمال اجماع همه اصولگرایان روی نامزد مستقل این حزب در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده، سخن گفت.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران،صالح اسکندری، با اشاره به چرایی تصمیم این حزب مبنی بر معرفی نامزد مستقل برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده اظهار داشت: حزب موتلفه اسلامی، ناظر بر تغییرات فرهنگ سیاسی کشور که از «فردگرایی» به سمت «حزب‌گرایی» در حرکت است و همچنین باتوجه به اهداف کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت خود، بنا دارد با معرفی نامزد حزبی وارد انتخابات شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا معرفی نامزد مستقل از سوی حزب موتلفه، باعث ایجاد تشتت و تکثر در جریان اصولگرایی نمی‌شود گفت: این موضوع به هیچ‌وجه با روندهای همگرایی اصولگرایان، منافاتی ندارد و به هیچ وجه به معنی تفرق در جریان اصولگرایی نیست.

اسکندری با بیان اینکه امروز حزب موتلفه اسلامی در کلیه فعالیت‌ها و جلساتی که به همگرایی نیروهای اصولگرایی مربوط می‌شود، حضور جدی دارد اضافه کرد: محور اصلی ائتلاف و همگرایی اصولگرایان برای انتخابات مجلس، بدون اقرار، حزب موتلفه اسلامی بود. حزب موتلفه در آن انتخابات، آغازگر دعوت از گروه‌های دیگر نظیر جبهه پایداری و جمعیت ایثارگران بود.

وی با بیان اینکه ممکن است نامزد حزب موتلفه مورد اجماع همه اصولگرایان قرار بگیرد عنوان کرد: در شورای مرکزی و شورای انتخابات حزب موتلفه این بحث مطرح شد که آیا نامزد مورد حمایت ما باید کارت‌دار و عضو رسمی این حزب باشد یا اینکه تنها می‌تواند مجموعه موتلفه را نمایندگی کند.

اسکندری تصریح کرد: در هر شرایط، مهم این است که موتلفه این مرتبه قصد دارد، نامزدی را به نمایندگی از گفتمان حزب خود، وارد عرصه انتخابات کند.

معاون سیاسی حزب موتلفه اسلامی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه وضعیت امروز اصولگرایان برای انتخابات ریاست‌جمهوری چگونه است؟ و اینکه آیا روی یک گزینه اجماع می‌شود یا شرایط طور دیگری رقم می‌خورد؟ گفت: با توجه به اینکه ماه عسل دولت روحانی بسیار زود تمام شد و دولت نتوانست، آن طور که باید و شاید، وعده‌های خود را عملی کند و از طرفی برنامه جدی برای اداره کشور نداشت، وضعیت اصولگرایان نسبت به دوره‌های گذشته بهتر است. این وضعیتِ بهتر می‌تواند مبنایی برای اتفاقات بعدی باشد.

203

کد خبر: 667456

وب گردی

وب گردی