نخست‌وزیر سابق فرانسه: از حزب‌الله در جنگ با داعش حمایت کنید

نخست‌وزیر سابق فرانسه تأکید کرد پاریس باید برای جلوگیری از گسترش نفوذ داعش از گروه‌هایی مانند حزب‌الله و ارتش سوریه که به طور جدی با تروریست‌ها می‌جنگند حمایت کند نه از معارضان سوری که سابقه چشمگیر نبرد با تروریست‌ها ندارند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل فارس، «فرانسوا فیون» نخست‌وزیر سابق فرانسه که کشورش این روزها به هدف اصلی داعش برای کشتار اروپایی‌ها بدل شده، حمایت از مخالفان واقعی و عملگرای این گروه تروریستی را خواستار شد.

بر اساس گزارش المیادین، فیون گفته که باید از ارتش سوریه، حزب‌الله و مبارزان کرد در مسیر مبارزه با داعش حمایت کرد و الا سوریه به دست تروریست‌ها خواهد افتاد.

وی در توجیه درخواست حمایت از این 3 گروه گفته که «آنها تنها کسانی هستند که با داعش می‌جنگند.» این سیاستمدار فرانسوی همچنین ازسرگیری روابط دیپلماتیک با دمشق را خواستار شده است.

فیون به معارضان مسلح مخالف دمشق و مشهورترین آنها یعنی «ارتش آزاد سوریه» هم پرداخته و گفته که «تاکنون ندیده‌ام که معارضان سوری با داعش بجنگند. آنها اغلب با رژیم سوریه می‌جنگند و قابلیت انطباق با این سه گروه (حزب‌الله، ارتش و کردها) برای مبارزه با داعش را ندارند.

303300

کد خبر: 667482

وب گردی

وب گردی