پارک علم و فناوری، حامی ایده‌های فناورانه

رئیس پارک علم و فناوری استان چهارمحال و بختیاری بیان کرد: پارک علم و فناوری استان حامی ایده‌های فناورانه تولید و تجاری سازی محصولات است که به‌وسیله متخصصان حرفه‌ای اداره می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، اسماعیل پیرعلی، بیان کرد: پارک علم و فناوری با ایجاد محیطی مناسب و زیرساخت‌های لازم، استقرار و فعالیت شرکت‌های فناور کوچک و متوسط و واحدهای تحقیق و توسعه صنایع را فراهم کرده است.

وی افزود: پارک علم و فناوری استان حامی ایده‌های فناورانه تولید و تجارت‌سازی محصولات است و مرکز رشد واحدهای فناور تحت پوشش پارک از طریق حمایت‌ها و ارائه تسهیلات، خدمات و آموزش‌های لازم، رشد شرکت‌های فناور را تسهیل می‌کند.

پیرعلی هدف اصلی پارک علم و فناوری را، افزایش ثروت در جامعه از طریق تشویق و ارتقای فرهنگ نوآوری و افزایش قدرت رقابت در میان شرکت‌های متکی بر علم دانست و گفت: برای دستیابی به این هدف، پارک علم و فناوری در میان دانشگاه‌ها و مراکز تحقیق و توسعه تأسیسات مناسب و کیفی ارائه می‌دهد.

وی معافیت‌های مالیاتی و گمرکی، حمایت از تولید و خدمات بازاریابی، بهره‌مندی از امکانات آزمایشگاهی و کارگاهی، استفاده از دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی و جلب پشتیبانی و حمایت نهادهای دولتی از شرکت‌های مستقر جهت توسعه فعالیت‌ها را از مهم‌ترین مزایای استقرار در پارک علم و فناوری برشمرد.

رئیس پارک علم و فناوری استان با اشاره به حمایت‌های مرکز رشد، تصریح کرد: مرکز رشد حمایت‌هایی از جمله پرداخت تسهیلات، ارائه خدمات اطلاع‌رسانی، استقرار برای مدت سه ماه، ارائه خدمات بازاریابی، مشاوره و آموزش و برخورداری از مزایای قانونی برای شرکت‌های دانش‌بنیان دارد.

وی خاطرنشان کرد: دانشجویان نخبه و افراد غیر دانشگاهی با ایده‌های نو، واحدهای فناور و هسته‌های تحقیقاتی با تیم‌های غیرحقوقی، مخاطبین این پارک هستند.

20101

کد خبر: 667486

وب گردی

وب گردی