تحولات بازار مرغ و تخم مرغ/قیمت ماهی ثابت است

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی از افزایش تولید مرغ و کاهش قیمت این کالا خبر داد.

مهدی یوسف‌خانی رئیس اتحادیه پرنده و ماهی در گفت و گو با ایسکانیوز در خصوص نوسانات اخیر قیمت مرغ چنین اظهار داشت: بالا بودن قیمت نهاده ها و ذرت بر روی قیمت مرغ تاثیر گذار بوده و باعث افزایش قیمت این کالا در بازار شده است اما می توان گفت که شرایط رو به بهبود است و در صورت افزایش تولید قیمت آن کاهش می یابد.
وی با اشاره به قیمت مرغ گفت: قیمت این محصول در چند روز اخیر با نوسان بسیار زیادی همراه بوده که تا چند روز گذشته قیمت مرغ به 8000 تومان رسیده بود اما با توجه به شرایط موجود انتظار داریم تا قیمت این کالا به 7200-7500 برسد که در صورت رسیدن به چنین نرخی، قیمت آن بسیار معقول خواهد شد.
یوسف خانی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسکانیوز درباره شرایط صادرات مرغ به سایر کشورها، بیان کرد:
در حال حاضر روند صادرات بسیار کند است و نیز میزان آن مورد توجه نیست به خصوص صادرات ایران که به کشور عراق بسیار کاهش یافته، هر چند که امیدوارهستیم تا برنامه ریزی ها در راستای بهبود روند صادرات موثر باشد و میزان آن افزایش یابد.
همچنین یوسف خانی درباره قیمت تخم مرغ چنین ادامه داد: قیمت تخم مرغ در چند روز اخیر افزایش یافته و در حال حاضر قیمت آن از شانه ای 9 تا 9500 هزار تومان در حال تغییر است.
وی تصریح کرد: یکی از دلایل افزایش قیمت تخم مرغ، افزایش صاردات این محصول به عراق است که این امر بی تاثیر در قیمت این کالا نبوده و باعث افزایش قیمت نسبت به دو هفته گذشته شده است.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی در پایان افزود : قیمت ماهی هیچ تغییری نداشته. قیمتش مناسب است و نوسان نرخ ندارد.

/601607

کد خبر: 667512

وب گردی

وب گردی