رئیس شورای سیاسی اداره یمن کیست؟

"صالح علی الصماد " در اولین نشست شورای عالی سیاسی اداره یمن در صنعاء پایتخت این کشور به عنوان رئیس این شورا و " قاسم محمد غالب لبوزه" به عنوان معاون وی انتخاب شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از منابع یمنی، صالح الصماد، مسئول سیاسی گروه انصارالله و ناظر کل در استان تعز و از رهبران حوثی است که درفهرست 55 نفری تحت پیگرد رژیم سابق یمن قرار داشت.

به گزارش تسنیم، الصماد متولد اول ژانویه 1979 در بنی معاذ از توابع سحار دراستان صعده است؛ وی فارغ التحصیل دانشگاه صنعاء و در مدارس صعده تدریس می کرد.

وی در جنگ سوم صعده و زمانی معروف شد که جبهه مقاومت در بنی معاذ با هدف کاهش فشار نظامی بر مران، نشور و ضحیان تشکیل شد و درگیری های شدید را در مناطق نزدیک شهر صعده بین المقاش و الطلح و در دشت های قیعان رهبری کرد و پس از آن جنگ چهارم صعده روی داد.

جنگنده‌های یمنی طی حملاتی منزل و مزارع وی را ویران کردند و دو نفر از برادرانش دراین درگیری ها کشته شدند.

به دنبال این حملات، تانک ها و توپخانه های رژیم اسبق یمن حملاتی را با هدف کشتن وی اجرا کردند؛ وی دراین نبردها، بارها شجاعانه با مرگ دست و پنجه نرم کرد.
علم و شجاعت و قهرمانی از ویژگی های بارز الصماد اعلام شده است؛ وی علوم دینی را در محضر مراجع دینی از جمله "مجدالدین المؤیدی" که در منطقه شان مقیم بود و سید بدرالدین الحوثی فرا گرفت.

الصماد در تاریخ 24 سپتامبر 2014 از گروه انصارالله به عنوان مشاور رئیس جمهوری یمن انتخاب شد.

تشکیل کمیته سیاسی برای اداره امور یمن

جنبش انصار الله و حزب کنگره کل خلق یمن اعلام کردند که این شورای عالی سیاسی یمن (شورای حکومتی) متشکل از 10 عضو است. تشکیل این شورا گامی در مسر برنامه اداره کشور است.

خبرگزاری رسمی یمن در بیانیه اعلام کرد: شورای عالی سیاسی یمن متشکل از 10 عضو تشکیل شد.

تشکیل این شورا همزمان با پایان بدون نتیجه دور جدید مذاکرات صلح یمن در کشور کویت انجام شد.
صادق ابو راس معاون رئیس حزب کنگره کل خلق، صالح الصماد رئیس شورای سیاسی جنبش انصار الله، خالد الدینی از سران حزب کنگره کل خلق و یوسف الفیشی عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله از جمله اعضای این شورا هستند.

محمد صالح النعیمی رئیس بخش سیاسی حزب اتحادیه نیروهای مردمی و سلطان السامعی از سران حزب سوسیالیست یمن و عضو مجلس نمایندگان از این حزب و قاسم لبوزه رئیس شعبه حزب کنگره کل خلق در استان لحج در جنوب یمن از دیگر اعضای این شورا می باشند.

شخصیت های دیگری نظیر جابر عبد الله غالب و ناصر النصیری و مبارک صالح المشن از دیگر اعضای شورای عالی سیاسی یمن را تشکیل می دهند.

جنبش انصار الله و حزب کنگره کل یمن هفته گذشته توافقی سیاسی را برای تشکیل شورای عالی سیاسی یمن به منظور اداره کشور امضا کردند. اعضای این شورا به تساوی است و ریاست شورا دوره ای خواهد بود.

300300

کد خبر: 667921

وب گردی

وب گردی