موحدی نیا عنوان کرد: لزوم نقش آفرینی تشکلهای دانشجویان در برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی

معاون اداره کل تشکلهای دانشگاه آزاداسلامی در دیدار با دبیران تشکلهای دانشجویی دانشگاه مشهد بر لزوم نقش آفرینی تشکلهای دانشجویان در برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی تاکید کرد.

به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام مهدی موحدی نیا با بیان اینکه تشکلهای دانشجویی باید پیش قدم در خلق و به اشتراک‌گذاری ایده‌ها باشند گفت: تشکل های دانشجویی نبض دانشگاه هستند و زنده و یا مرده بودن فضای یک دانشگاه را از نگاه به تشکلهای آن دانشگاه میتوان فهمید و تداوم این سرزندگی و حیات اجتماعی در دانشگاهها به عهده هیاتهای نظارت میباشد.
وی با اشاره به لزوم رویکرد اجتماعی در کرسی ها ی آزاد اندیشی گفت: اساس بحث کرسی آزاد اندیشی مبتنی بر دغدغه هایی است که در فضای دانشجویی و دانشگاهی مطرح می باشد و پرداختن به آنها میتواند در سطح کلان و در ساحتهای مختلف جامعه گره گشا باشد.

وی با اشاره به توجه ویژه ریاست عالی دانشگاه بر تشکل های دانشجویی، حمایت از همه تشکلها با هر سلیقه و گرایشی و جلوگیری از تبدیل شدن تشکلهای دانشجویی به باشگاه سیاسی احزاب را از خطوط قرمز ریاست دانشگاه دانست و افزود: "مدیرکل تشکل های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی بطور جد بر فعالیت تشکل در چاچوب قانون با هر گرایش سیاسی و تلاش در حفظ استقلال تشکل ها در مدار مطالبه گری و آرمانخواهی تاکید دارند".
موحدی نیا در ادامه با اشاره به اینکه دانشگاهها به عنوان محیطی که با اقشار جوان و آینده ساز جامعه در ارتباط است بایستی مقابله با ظلم و آزادگی را به دانشجویانشان آموزش دهند افزود: تشکلهای دانشجویی در دانشگاه باید پرچمدار آزاداندیشی و حریت باشند و نقش تشکل های دانشجویی در آگاهی بخشی به عنوان قشری پرسشگر، مطالبه گر، حقیقت جو بسیار با اهمیت است.

گفتنیست در این نشست دبیران تشکلهای دانشجویی انجمن دانشجویان ترقی خواه ،انجمن اسلامی دانشجویان حقوق وعلوم سیاسی و مجمع اسلامی دانشجویان از دانشگاه آزاد مشهد،انجمن اسلامی دانشجویان واحد تربت حیدریه،مجمع اسلامی دانشجویان واحد نیشابور به ارایه گزارشی از فعالیتهای انجام شده و طرح مشکلات فعالیتهای دانشجویی پرداختند.

20101

کد خبر: 667995

وب گردی

وب گردی