دانشجویان ورزشکار دانشگاه آزاد اسلامی در المپیک ریو

حسن یزدانی دانشجوی سمای دانشگاه آ‌زاد اسلامی واحد قائم‌شهر در رشته کشتی آزاد  نماینده وزن 74کیلوگرم و بهداد سلیمی در وزن +105 کیلوگرم  نماینده رشته وزنه برداری کشورمان در رقابت های المپیک ریو هستند.

به گزارش ایسکانیوز، حسن یزدانی آزادکار وزن 74 کیلوگرم کشورمان خاطرنشان کرد: برای المپیک ریو در وزن 74 کیلوگرم کشتی میگیرم و هدفم موفقیت در این رقابت‌هاست.

یزدانی در واکنش به طرح این موضوع که با وجود باروس در وزن 74 کیلوگرم کار سختی خواهد داشت، عنوان کرد: باروس هم قهرمان جهان شده و هم المپیک اما من ترسی از او ندارم برای من فرقی ندارد و حاضرم با هر حریفی کشتی بگیرم.

وی تصریح کرد: وظیفه من سنگین‌تر از قبل شده است و باید از این پس دل خانواده‌ام و مردم را شاد کنم.

حسن یزدانی متولد ۱۳۷۳ در جویبارکشتی‌گیر آزادکار ایرانی است. در سال ۲۰۱۴ قهرمان کشتی جوانان جهان در زاگرب کرواسی شد و در همان سال در لیگ برتر جایزه بزرگ کشتی ایران توانست ختاگ تسابلوف قهرمان وزن ۷۰ کیلوگرم جهان از روسیه را شکست دهد. او در مسابقات جام جهانی ۲۰۱۵ لس آنجلس تنها کشتی‌گیر وزن ۷۰ کیلوگرم عضو تیم ملی بود و توانست تمامی رقبای خود را شکست دهد و به همراه سایر ملی پوشان قهرمان جام جهانی کشتی شوند.

وزنه برداران کشورمان ( کیانوش رستمی در دسته 85 کیلوگرم، سهراب مرادی و علی هاشمی در دسته 94 کیلوگرم، محمدرضا براری در دسته 105 کیلوگرم و بهداد سلیمی در دسته به اضافه 105 کیلوگرم)در گروه A اوزان خود قرار گرفتند و با توجه به رکوردهای ورودی فقط کیانوش رستمی، سهراب مرادی و بهداد سلیمی در جمع 3 وزنه بردار برتر وزن خود جای دارند.

بهداد سلیمی کردآسیابی متولد ۱۷ آذر ۱۳۶۸ در قائم‌شهر وزنه‌بردار ایرانی دستهٔ فوق سنگین و دارندهٔ رکورد یک ضرب جهان در این وزن با ۲۱۴ کیلوگرم و دارندهٔ مدال طلای المپیک لندن در مجموع با ۴۵۵ کیلوگرم است.

سلیمی در سال ۲۰۱۰ قهرمان وزنه‌برداری دستهٔ ۱۰۵+ کیلو جهان شد و در سال ۱۳۸۹ نشان ملی جوان ایرانی را نیز دریافت کرد.

دانشگاه آزاداسلامی واحدقائـم شهر با مدیریت و پتانسیل بالایی که در حوزه تربیت بدنــــی دارد و با تربیت قهرمانانی همچون بهداد سلیمی، بهادرمولایی، سجاد عباسی،فاطمه چالاکی،حسین توکلی، جابــرصادق زاده، سید احــمدمحمدی ،حسن یزدانی، محمدطلائی، کیوان قنبرزاده ، محسن حاجـی پور، بهنام طیبی و ....... توانسته است در سطــح کشور و منطقه خوش بدرخشد.

دانشگاه آزاد اسلامـی واحدقائم شهر با دارا بودن مجتمع پژوهشی و ورزشی- به مساحت 15 هکتار در منطقه شمال در کیلومتر 5 جاده قائم شهر به سیمرغ با توجه به تلاشهای انجام شده توانسته است در بخش ورزشی و رفاهی فعال و موفق باشد.

مجتمع ورزشـی واحد قائم شهر با داشتن امکاناتـی همچون زمین چمن فوتبال استاندارد و سالن های ورزشی چند منظوره باکف پوش استاندارد با فضای3200 متر مربع ، 1600 مترمربع سالن کشتی، سالن رزمی سالن تنیس روی میزو بدمینتون و 17000 مترمربع زمین ورزشی، چـمن، پیست دوومیدانـی استاندار و سالن های تمرین جانبی امکان برگزاری کلاسهای علمی ،مسابقات استانی و کشوری را دارد.

20101

کد خبر: 668004

وب گردی

وب گردی