فرنگی کاران یک سر و گردن بالاتر از آزاد کاران/خوشحالم روسیه به المپیک بازگشت

دبیر سابق فدراسیون کشتی گفت: خوشحالم که روسیه به المپیک بازگشت زیرا تمام هیجان و جذابیت های المپیک را روسیه با خود به یدک می کشد.

محمدرضا توپچی در گفت و گو با ایسکانیوز در خصوص تیم های ملی کشتی ایران گفت: تیم های ملی کشتی کشورمان عملکرد خوبی دارند و با تمام قوا در المپیک حاضر شدند اما به عقیده من تیم ملی فرنگی یک سر و گردن بالاتر از تیم ملی آزاد است . با حضور محمد بنا در راس تیم ملی فرنگی هماهنگی زیادی میان کشتی گیران به وجود آمده است که همین امر شانس کسب مدال های خوش رنگ را در کشتی فرنگی می افزاید.

وی همچنین ادامه داد: در کشتی آزاد نیز شانس کسب مدال المپیک وجود دارد هرچند که در بعضی از اوزان با اما و اگر رو به رو هستیم.

توپچی تصریح کرد: متاسفانه مصدومیت یزدانی از ناحیه زانو یک امتیاز منفی برای کشتی آزاد است زیرا که وی باید با احتیاط کشتی بگیرد و نمی تواند از همه توان خود در عرصه رقابت ها بهره ببرد.

وی ادامه داد: امیدوارم مانند سنوات گذشته که تیم های ملی کشتی کشورمان افتخارات زیادی را به دست آوردند در آوردگاه المپیک نیز موفق به کسب بیشترین مدال برای کشور عزیزمان شود.

دبیر سابق فدراسیون کشتی درباره حریفان سخت سوریان در المپیک ریو گفت : همه ورزشکاران در المپیک با آمادگی و همه قوای خود حاضر می شوند ، سوریان نیز مانند همه ورزشکاران با آمادگی بسیار بالایی پا به عرصه المپیک گذاشته است از این رو باید برای کسب مدال طلای المپیک با حریفان خود بجنگد.

توپچی افزود: سوریان پتانسیل تسلط بر حرفیان خود در المپیک را دارد، هرچند که در رقابت ها نتایج قابل پیش بینی نیست و در نهایت نتیجه روی تشک رقم می خورد.

محمدرضا توپچی با توجه به حضور عجیب و غریب روسیه در المپیک 2016 گفت: خوشحالم که روسیه به المپیک بازگشت چرا که تمام هیجان و جذابیت های المپیک را روسیه با خود به یدک می کشد. نبود روسیه در المپیک سطح المپیک را نیز پایین می آورد و باعث بی معنی شدن المپیک می شد. شاید برگشتن روسیه به المپیک دلایل سیاسی نیز داشته باشد، اما به عقیده من حضور این کشور در المپیک الزامی بود تا رقابت های این آوردگاه بزرگ ورزشی در سطح بالای خود باقی بماند.

دبیر سابق فدارسیون کشتی در پایان افزود: برای کاروان ورزشی کشورم آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم همه ورزشکاران به خصوص کشتی گیران با دستی پر به ایران بازگردند و به افتخارات این سرزمین اضافه کنند.

402 /601

کد خبر: 668009

وب گردی

وب گردی