یوسفی:‌ بورس کالا قیمت مرغ را ثابت می کند

ﺭﺋﯿﺲ هیات ﻣﺪﯾﺮﻩ ﺍﻧﺠﻤﻦ ﺻﻨﻔﯽ ﭘﺮﻭﺭﺵ‌ﺩﻫﻨﺪﮔﺎﻥ ﻣﺮﻍ ﮔﻮﺷﺘﯽ ﮐﺸﻮﺭ گفت: عرضه مرغ در بورس کالای ایران برای تولیدکننده ایجاد امنیت می‌کند و به ثبات قیمت در بازار کمک خواهد کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری بورس کالای ایران، محمد یوسفی ﺭﺋﯿﺲ هیات ﻣﺪﯾﺮﻩ ﺍﻧﺠﻤﻦ ﺻﻨﻔﯽ ﭘﺮﻭﺭﺵ ﺩﻫﻨﺪﮔﺎﻥ ﻣﺮﻍ ﮔﻮﺷﺘﯽ ﮐﺸﻮﺭ گفت: عرضه مرغ در بورس کالای ایران برای تولیدکننده مزیت‌های فراوانی دارد که یکی از مهم‌ترین آنها ایجاد امنیت و به ثمر رسیدن تولید است؛ چرا که وصول پول این افراد به راحتی انجام می شود.

او افزود: اکثر تولیدکنندگان همواره با چک‌های بلندمدت از سوی خریداران مواجه شده و نگرانی از وصول پول خود را دارند، اما معاملات و پرداخت پول در بورس کالای ایران به صورت نقدی، سلف و آتی و کاملا تضمین شده است.

یوسفی همچنین با اشاره به اینکه بورس کالا محلی برای کشف نرخ و شفافیت قیمتی است، گفت: معاملات مرغ در بورس کالای ایران به خریداران این امکان را می دهد تا با مراجعه به سایت بورس کالای ایران از قیمت ها اطلاع پیدا کرده و باعث کوتاه شدن دست واسطه‌ها و دلالان در تعیین نرخ می‌شود.

ﺭﺋﯿﺲ ﻫﯿﺌﺖ ﻣﺪﯾﺮﻩ ﺍﻧﺠﻤﻦ ﺻﻨﻔﯽ ﭘﺮﻭﺭﺵ ﺩﻫﻨﺪﮔﺎﻥ ﻣﺮﻍ ﮔﻮﺷﺘﯽ ﮐﺸﻮﺭ در ادامه افزود: بازار مرغ با توجه به عرضه در بورس کالای ایران به تعادل می رسد و احتمال دارد اوایل کار مشکلاتی وجود داشته باشد، اما به مرور زمان مشکلات حل و فصل شده و بازار به تعادل می رسد و قیمت ها شفاف خواهد شد.

او با اشاره به اینکه معاملات مرغ از سوی شرکت پشتیبانی امور دام در بورس کالای ایران با حداقل ۵ تن انجام می شود، خاطر نشان کرد: حداکثر خرید مرغ نیز ۲۰ تن است که احتمال دارد حداقل خرید به یک تن هم برسد.

یوسفی همچنین افزود: مرغداران از عرضه محصولات کشاورزی مانند ذرت، جو و کنجاله در بورس کالای ایران بسیار راضی هستند و همواره از این معاملات به دلیل شفافیت قیمت‌ها استقبال می‌کنند.

401 /601

کد خبر: 668046

وب گردی

وب گردی