حمایت کمیته امداد تهران از ۱۲۰۰ بیمار خاص

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران گفت: بیش از یک هزار و ۲۰۰ بیمار صعب‌العلاج و خاص از خدمات درمانی و حمایتی کمیته امداد استفاده می کنند.

به گزارش ایبسکانیوز و به نقل از مهر، محمدرضا شاهجانی با اشاره به اینکه تعداد بیماران صعب العلاج تحت حمایت کمیته امداد بیش از یکهزار و ۲۰۰ نفر است ، گفت: بیش از ۲۹درصد از این افراد را بیماران سرطانی، ۱۰درصد اختلالات مغزی، ۱۳درصد دیابت، ۱۵درصد مزمن روانی و مابقی افراد به دیگر انواع بیماری ها مبتلا هستند. اختلالات شدید حسی و حرکتی، اختلالات عصبی، اختلالات قلبی و عروقی، انواع سرطان های بدخیم، انواع سندرم، ایدز، بیماری های پوستی، بیماری های حاد و مزمن روانی،نقص سیستم ایمنی ، بیماری های شدید ریوی و دیابت و غیره بیماری های صعب العلاج هستند.هزینه های درمانی این گروه در دوبخش بیمه پایه و بیمه مکمل پرداخت می شود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران، با بیان اینکه کمیته امداد با برنامه ریزی های دقیق و مدون تمامی نیازهای این بیماران را شناسایی کرده تا بتواند با کمک و حمایت از این افراد هزینه هایی که برای درمان و مداوا پرداخت می کنند به حداقل برساند افزود: این نهاد با پرداخت هزینه های درمان بیماران خاص و صعب العلاج ۱۰۰درصد هزینه های جانبی آنان را متقبل شده است که شامل تامین لوازم مصرفی جانبی، بیمه تکمیلی، بیمه های درمانی، تجهیزات توانبخشی همچون ویلچر، عصا، عینک، مراقبت در منزل و خدمات ایاب ذهاب بیماران برای مراجعه به مراکز درمانی غیره می شود.

او افزود: کمیته امداد در سه ماهه ابتدای امسال بیش از ۷۳۰ میلیون تومان برای بیمه مکمل افراد مورد حمایت هزینه کرده است. بیش از ۱۱۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه تکمیلی و ۹۳ هزار نفر نیز تحت پوشش بیمه پایه هستند.طرح بیمه تکمیلی از جمله طرح هایی است که کمیته امداد برای افراد مورد حمایت خود اجرایی کرده است تا بیماران هزینه ای را متقبل نشوند. کمیته امداداستان تهران در بیش از ۲۰ مدیریت افرادی به عنوان کارشناس مسئول درمان مستقر کرده تا افراد مورد حمایت این نهاد را از نظر بهداشت و درمان مورد ارزیابی قرار دهند و تامین اعتبار هزینه های این افراد را پیگیری کنند.

شاهجانی درباره طرح مراقبت در منزل افراد مورد حمایت و بیماران کمیته امداد گفت: این نهاد برای نگهداری از بیمارانی که قادر به حرکت نیستند به افراد خانواده آنان مبلغ یکصد هزار تومان هزینه نگهداری پرداخت می کند تا افراد بیمار بتوانند در کنار خانواده به ادامه زندگی خود بپردازند. بیش از ۳۹۰ نفر از افرادی که زمین‌گیر هستند ماهیانه هزینه مراقبت در منزل به افراد خانواده آنان پرداخت می شود.

او در خصوص اقامت و اسکان بیماران در استان تهران گفت: اقامتگاه درمانی دایر است که بیماران و مددجویانی که به دلیل عدم امکان مداوا در استان خود یا استانهای همجوار نتوانند مورد مداوا قرار گیرند برای درمان به این استان سفر می کنند می توانند در این مرکز اسکان و از خدمات آن استفاده کنند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران با اشاره به اینکه با ۴۳ بیمارستان دولتی و ۴۱۶ مرکز درمانی طرف قرارداد هستیم،گفت: تمامی خدمات را به صورت مدیریت شده با تعرفه دولتی خریداری می‌کنیم. ۴۳ بیمارستان، ۱۱۷ داروخانه، ۴۸ متخصص و فوق تخصص، طرف قرارداد کمیته امداد هستند و همچنین ۱۲۵ پزشک در طرح پزشک خانواده نیز طرف قرارداد با این نهاد هستند.

20103

کد خبر: 668063

وب گردی

وب گردی