مشارکت حوزه دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی کازرون در تولید چای ارگانیک

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون با تشریح فعالیت‌های علمی – تحقیقاتی حوزه دانش‌بنیان واحد کازرون، از مشارکت این حوزه در مزارع کشاورزی شمال کشور و تهیه چای ارگانیک خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر سعید خاتم‌ساز، با بیان اینکه حوزه دانش‌بنیان واحد کازرون با داشتن استادان و کارشناسان برجسته در بخش‌های دامپزشکی و کشاورزی توانسته با سرمایه‌گذاری و نظارت علمی و مدیریت تولید در بخشی از مزارع چای شمال کشور، محصولی مرغوب و با کیفیت تهیه و بسته‌بندی کند، اظهار کرد: این محصول بعد از بسته‌بندی با قیمت مناسب به کارکنان و استادان واحد کازرون عرضه شد.

وی با توجه به مشارکت و تجربه کاری حوزه دانش‌بنیان واحد کازرون در صنعت کشاورزی افزود: در آینده می‌توانیم چای مورد نیاز واحدهای همجوار را با کیفیت بالا و قیمت مناسب تهیه و تولید کنیم و امیدواریم با گسترش این همکاری و مشارکت بیشتر، بتوانیم محصولات کشاورزی شمال را در بازار جنوب عرضه کنیم.

عضو هیات علمی و عضو شورای اقتصاد دانش‌بنیان واحد کازرون که مجری طرح چای ارگانیک این حوزه است، نیز به خبرنگار آنا گفت: مرحله داشت این محصول بدون دخالت هیچ‌گونه کود شیمیایی طی شد و کاملا بدون فرآوری بر روی برگ سبز چای برداشت شده است و در مرحله برداشت این محصول، با دستگاه‌های پیشرفته (بدون دخالت دست) بسته‌بندی شده است.

رضا صادقی‎ لیمنجوب افزود: علاوه بر کیفیت بالای محصول، به لحاظ قیمت، این چای نسبت به بازار، بسیار مناسب‌تر تهیه شده و با نازل‌ترین قیمیت به جامعه دانشگاهی واحد کازرون عرضه شده است، که با استقبال گسترده‌ای از همکاران و کارکنان واحد همراه بوده است.

وی اظهار کرد: با توجه به تاکیدهای مقام معظم رهبری مبنی بر مصرف تولیدات داخلی و حمایت از تولید کننده و تکیه بر توانمندی‌های داخل، واحد کازرون توانسته در یک سال تلاش و نظارت و مشارکت مالی و علمی در پروژه تولید چای ارگانیک، نه تنها درآمد قابل قبولی را استحصال کند، بلکه با تقویت فرهنگ مصرف فرآورده‌های ارگانیک و حمایت از تولید داخل همراه باشد.

عضو شورای اقتصاد دانش‌بنیان واحد کازرون گفت: این حوزه قصد دارد سطح مشارکت مالی و فنی خود را در تولید برنج ارگانیک و جایگزین کردن آن با انواع برنج‌های خارجی که سابقه قابل قبولی (یعنی چای و برنج) نیز ندارند به حدی توسعه دهد که جایگزین دو قلم کالای اساسی سبد کالایی خانواده‌های دانشگاه واحد کازرون و ان‌شاءالله سایر واحدهای دانشگاهی استان فارس کند، تا بتواند سموم و رنگ و اسانس‌های شیمیایی را از سفره زحمتکشان دانشگاه آزاد اسلامی کشور حذف کنیم.

صادقی ‎لیمنجوب گفت: حوزه اقتصاد دانش‌بنیان واحد مبادرت به تولید فرآورده‌های ارگانیک و سبز کرده که در این بین، با پایلوت قرار دادن چندین هکتار از مزارع چای شمال در منطقه ییلاقات شهرستان رودسر، امیدواریم بتوانیم هم به تولید کننده و هم مصرف کننده کمک کرده باشیم.
20101

کد خبر: 668138

وب گردی

وب گردی