لیبی از دادگاه جنایی لاهه منع پیگرد «سیف الاسلام قذافی» را خواستار شد

وزارت دادگستری لیبی از دادگاه جنایی بین‌المللی لاهه خواسته است تا روند پیگرد فرزند دیکتاتور معدوم این کشور را متوقف کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از «الشرق الاوسط»، «منیر عصر» وزیر دادگستری لیبی از دادگاه جنایی بین‌المللی خواستار منع پیگرد «سیف الاسلام قذافی» فرزند «معمر القذافی» رهبر مخلوع این کشور شده است.

به گزارش تسنیم، منیر عصر در بیانیه‌ای، که عصر شنبه به دادگاه جنایی بین‌المللی ارسال کرد، عنوان داشت، تحقیقات جنایی درباره سیف الاسلام قذافی و اقدامات قانونی مترتب بر آن بر مبنای همان اتهاماتی صورت گرفته که علیه این فرد در دادگاه جنایی لاهه مطرح شده است.

وزیر دادگستری لیبی تصریح کرد، طی این مدت، بازداشت سیف الاسلام قذافی و تمدید آن به دستور دادستان کل طرابلس صورت گرفت. بنابراین طبق موازین حقوق بین‌الملل، نمی‌توان یک فرد را به اتهام یک جرم 2 بار محاکمه کرد و این اقدام بر خلاف عرف و کنوانسیون‌های بین‌المللی است.

سیف الاسلام و دیگر مسئولان پیشین لیبی به قتل، تجاوز، غارت اموال دولتی و سوءاستفاده از قدرت در ابعاد گسترده در جریان انقلاب سال 2011 این کشور متهم هستند و پیش‌بینی می‌شود اغلب آنها به اعدام محکوم شوند.

300300

کد خبر: 668154

وب گردی

وب گردی