دامادقاتل قبل از قصاص بخشیده شد

 مرد جوانی که 5 سال قبل در جریان اختلاف‌های خانوادگی، همسرش را به قتل رسانده بود با اعلام رضایت پدر و مادرزنش از مجازات قصاص رهایی یافت.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روزنامه ایران، در این پرونده که در یکی از محله‌های غرب تهران رخ داد، مرد 44 ساله‌ای به نام سهراب، روز اول اسفند سال 90 در تماس با پلیس از قتل همسرش خبر داد.
به دنبال این خبر، تیم جنایی وارد عمل شده و با حضور در صحنه جنایت با جسد زن 38 ساله در حالی مواجه شدند که آثار کبودی روی دست و پایش دیده می‌شد و کبودی دور گردن نیز حکایت از مرگ بر اثر خفگی داشت.
مادر مقتول در تحقیقات گفت: دخترم حدود یک‌سال و نیم قبل از همسرش طلاق گرفته بود اما سهراب دست از سر او بر نمی‌داشت و مدام تهدیدش می‌کرد که او را خواهد کشت یا به صورتش اسید می‌پاشد. از سوی دیگر همسر مقتول مدعی بود از ماجرای قتل بی‌اطلاع است.با این حال در جریان تحقیقات کارآگاهان جنایی، او به عنوان متهم اصلی پرونده بازداشت شد. در نهایت نیز سهراب به قتل همسرش اعتراف کرد و گفت: بواسطه کارم مدام در سفر بودم و همسر هم زمانی که من دور از خانه بودم با افراد غریبه در ارتباط بود. به خاطر همین مسأله و اختلاف‌های شدید و داشتن دو فرزند و 10 سال زندگی مشترک از هم جدا شدیم، اما مدتی بعد از طلاق و به خاطر فرزندانم همسرم را صیغه کردم. چند روز قبل از قتل هم برای دیدن بچه‌ها به تهران آمدم و شب حادثه نیز نزد خانواده‌ام بودم. صبح روز بعد به فرودگاه رفتم اما در راه متوجه شدم همسرم مقداری مواد مخدر در کیفم جاسازی کرده است. بنابراین در اوج عصبانیت به خانه برگشتم. از سهیلا-همسرم- در رابطه با کاری که انجام داده بود سؤال کردم اما او منکر این ماجرا شد. آن موقع پسر بزرگم به مدرسه رفته بود و پسر کوچکم نیز داخل اتاق خواب بود. بنابراین دوباره سر اختلاف‌های قدیمی باهم دعوایمان شد و من دست و پایش را با چسب بستم و با تهدید از او خواستم تا اسم افرادی را که با آنها در ارتباط است بنویسد. او هم در حالی که بشدت ترسیده بود هر کاری را که می‌گفتم انجام می‌داد.بالاخره او اسم 11 نفر را در دفترچه‌اش نوشت و من با دیدن آن اسامی عصبانی شدم و گردنش را فشار دادم، وقتی به خودم آمدم متوجه شدم که همسرم فوت کرده است. بعد هم با صحنه‌سازی بیرون رفتم و...
با اعتراف متهم به قتل و بازسازی صحنه قتل، قضات شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران سهراب را به قصاص- با پرداخت تفاضل دیه از سوی خانواده مقتول- محکوم کردند. به دنبال تأیید حکم از سوی دیوانعالی کشور، متهم در آستانه اعدام بود که با میانجیگری دادیار شعبه سوم اجرای احکام دادسرای جنایی تهران، سرانجام پدر و مادر مقتول بدون هیچ چشمداشتی از قصاص دامادشان گذشتند.
اما از آنجا که دو پسر مقتول صغیر بودند، پرونده آنها طبق ماده 356 قانون مجازات اسلامی به قوه قضائیه ارجاع شد. پس از بررسی‌های صورت گرفته از سوی مسئولان مربوطه مقرر شد، سهراب سهم دیه دو فرزندش را بپردازد.بدین ترتیب او آپارتمانی به مبلغ 120 میلیون تومان برای دو پسرش خرید و از قصاص نجات یافت.درحال حاضر قرار است وی بزودی در دادگاه کیفری استان تهران از جنبه عمومی جرم محاکمه شود تادرباره مجازاتش تصمیم گرفته شود.

20106

کد خبر: 668169

وب گردی

وب گردی