ساکنان شهر «لین یون گانگ» در استان «جیانگ سو» در شرق چین به علت آنچه توافق بر سر ساخت یک نیروگاه هسته ای مشترک میان فرانسه و این کشور در این شهر عنوان شده، دست به اعتراض خیابانی زدن

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، این چندمین بار طی روزهای گذشته است که مردم در این شهر که در نزدیکی بندر شانگهای واقع شده، دست به اعتراض می زنند.

بر اساس اخبار اعلام شده قرار است یک نیروگاه بازیافت و فرآوری سوخت هسته ای با مشارکت چین و فرانسه در این شهر ساخته شود.

معترضان در تجمع اعتراضی خود در مقابل ساختمان های دولتی، اعلام کرده اند که ساخت این نیروگاه می تواند امنیت و سلامت شهروندان را به خطر بیندازد.

گزارش تارنمای چینی «ویبو» حکایت از آن دارد که به رغم هشدارهای مکرر پلیس، مردم شب گذشته (یکشنبه) نیز بار دیگر در این شهر تظاهرات کرده اند.

نشریه «ساوت چاینا» از هنگ کنگ هم اعلام کرده که گزارش هایی را از درگیری میان پلیس با برخی معترضان دریافت کرده اما هنوز نمی تواند آنها را مورد تایید قرار دهد.

دولت محلی می گوید که اجرای این طرح می تواند منافع اقتصادی فراوانی برای شهر و کل منطقه داشته باشد.

از سوی دیگر مخالفان تاکید دارند که به هیچوجه نباید این شهر به محل بازیافت زباله های هسته ای تبدیل شود.

پلیس هم در بیانیه ای آورده است که تمامی اطلاعات ذی ربط این نیروگاه به طور شفاف در اختیار عموم مردم قرار خواهد گرفت و به همین سبب با شایعه پراکنان به شدت برخورد می کند.

بر اساس برآوردها، قرار است این نیروگاه در یک دوره پنج ساله با مشارکت شرکت های فرانسوی و چینی ساخته شود.

چین در پنج سال آینده قصد دارد بین شش تا هشت راکتور اتمی را در مناطق مختلف این کشور احداث کند و پیشتر نیروگاه های برق هسته ای را برای کشوری که فاقد نفت و گاز کافی است، با اهمیت توصیف کرده بود.

در این کشور هم اکنون 24 نیروگاه برق اتمی در حال ساخت است که بیش از یک سوم از نیروگاه های اتمی در حال احداث در جهان بشمار می رود.

با این حال درصد برق تولیدی از 35 نیروگاه های هسته ای فعال در این کشور سه درصد است که به مراتب از 16 درصد در کشورهای پیشرفته دنیا کمتر به حساب می آید.

چین در آخرین تلاش های خود برای ساخت نیروگاه های هسته ای از ساخت 20 ایستگاه برق هسته ای سیار و شناور در منطقه دریای جنوبی خبر داده است.

300300

کد خبر: 668170

وب گردی

وب گردی