میرزاده خبر داد:  صنعتی کردن رشته رباتیک در دانشگاه آزاد اسلامی/ ارائه تسهیلات و حمایت از پژوهشگران با تشکیل کنسرسیوم رباتیک

دکتر حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با مدال آوران و اعضای تیم ربوکاپ واحد قزوین ( MRL ) و واحد ایلخچی که در مسابقات جهانی 2016 افتخار آفریدند، دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر میرزاده در این دیدار صمیمی، با ابراز خرسندی از حضور در جمع دانشمندان روباتیک کشور اظهار داشت: شما از افتخارات بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی هستید و ذخایر علمی و فنی دانشگاه و کشور به شمار می روید.

وی خطاب به اعضای تیم روباتیک دانشگاه های آزاد اسلامی واحد قزوین و ایلخچی، گفت: این موفقیت های بزرگ را که باعث سرآمدی و سرافرازی برای ایران اسلامی است، به شما تبریک می گویم.

21 واحد دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه علم روباتیک فعالند

میرزاده با اشاره به تشکیل کنسرسیوم روباتیک در دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: در حال حاضر 21 واحد دانشگاه آزاد اسلامی درگیر مسئله روباتیک هستند و این یک موفقیت برای دانشگاه آزاد اسلامی است چرا که این کار از واحد قزوین شروع شد و امروز گستردگی خوبی پیدا کرده است.

انعقاد 14 قرارداد با بخش صنعت در حوزه رباتیک

وی ادامه داد:طرح و برنامه ما در دانشگاه آزاد اسلامی صنعتی کردن روبات ها و به کارگیری آنها در صنعت و خدمات است که خوشبختانه تا کنون 14 قرارداد با بخش صنعت در همین زمینه منعقد شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه رشته روباتیک و آثار آن در امور کاربردی ایجاب می کند بقیه واحدهای دانشگاهی نیز در این کنسرسیوم شرکت کنند، گفت: از تمامی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی که توانایی و امکانات توسعه رشته روباتیک را دارند، می خواهم که در این کنسرسیوم عضو شوند.

وی افزود: کنسرسیوم روباتیک دانشگاه آزاد اسلامی علاوه بر رسیدگی به امور فنی و توسعه این رشته، باید به شکلی هدفمند و برنامه‌ریزی‌شده تقاضاهای اعضای تیم روباتیک را با تبدیل به شیوه‌نامه و آیین‌نامه در اختیار واحدهای دانشگاهی قرار دهد تا آنان نیز بتوانند از مزایای موجود برخوردار شوند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از دکتر واشقانی فراهانی معاون پژوهشی و فن‌آوری دانشگاه خواست مطالبات اعضای تیم های روباتیک قزوین و ایلخچی که مواردی نظیر امکان ادامه تحصیل، امتیازات و حمایت های مالی و .. بود را در کنسرسیوم مربوطه مطرح کند تا پس از تصویب در هیات رئیسه دانشگاه به صورت بخشنامه به همه واحدهای دانشگاهی ابلاغ شود.

وی ابراز امیدواری کرد روبات ها در دانشگاه آزاد اسلامی بیشتر در صنعت و خدمات وارد شوند تا نهایتاً به حل مشکلات جامعه معطوف شود.

دکتر میرزاده همچنین با اشاره به پیشنهاداتی که سال گذشته در دیدار با اعضای تیم روباتیک مطرح شد، گفت: روبات آتش‌نشان و روبات پلیس راه از جمله روبات هایی هستند که می توانند در به حداقل رساندن خسارت ها در جامعه کمک کنند و باید ساخت این روبات ها در دستورکار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کشور ما در حوزه پزشکی نیز به روبات های پزشکی نیازمند است، تصریح کرد: برای عمل های جراحی ازجمله عمل قلب باز می توان از روبات های پزشکی استفاده کرد و دانشگاه آزاد اسلامی می تواند در این موضوع پیشقدم باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: در دانشگاه آزاد اسلامی، از پژوهش های روباتیک و پروژه هایی که مورد حمایت صنعت است، حمایت ویژه صورت می گیرد .

وی با اشاره به بازدید از امکانات و دستاوردهای حوزه روباتیک کشور روسیه اظهار داشت: در بازدید امکانات روسیه، به این نکته دست یافتم که تنوع و امکانات تیم روباتیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین از روسیه بسیار بیشتر است و در این مورد همکاری بین دو کشور، دستاوردهای خوبی به دنبال خواهد داشت.

قدردانی از اساتید دانشجویان تیم های روباتیک دانشگاه آزاد اسلامی

دکتر میرزاده با بیان اینکه دانشجویان تیم های روباتیک واحدهای قزوین و ایلخچی توانسته اند افتخار بزرگی برای دانشگاه و کشور کسب کنند، گفت: این افتخار مرهون زحمات اساتید این دانشجویان است که باید از آنها به طور شایسته قدردانی و تجلیل شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به راه اندازی دفاتر این دانشگاه در کشورهای انگلیس، امارات، افغانستان، روسیه، ایتالیا، لبنان و آلمان تصریح کرد: از این دفاتر می توان برای تدارکات، حمایت و همکاری علمی برای حضور اعضای تیم روباتیک در نمایشگاه ها و مسابقات، استفاده کرد.

وی در پایان این دیدار، خاطرنشان کرد: موفقیت های به دست آمده توسط تیم MRL واحد قزوین و تیم روباتیک واحد ایلخچی در مسابقات جهانی روبوکاپ، پاسخی دندان‌شکنی به هجمه ها و حاشیه‌سازی ها علیه دانشگاه آزاد اسلامی است.

در پایان این نشست که با حضور دکتر موسی خانی رئیس کمیته ملی ربوکاپ و رئیس واحد قزوین، دکتر واشقانی فراهانی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه و دکتر ثمری مدیرکل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت برگزار شد، اعضای تیم روباتیک واحد قزوین با اهدای لوحی از حمایت های دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر واشقانی فراهانی تشکر و قدردانی کردند.

همچنین دکتر میرزاده با اهدای لوح و هدایایی، از نمایندگان اعضای تیم روباتیک واحدهای قزوین و ایلخچی تقدیر کرد.

20101

کد خبر: 668305

وب گردی

وب گردی