قیمت بنزین به زیر ٥٠ دلار رفت

قیمت بنزین در بازار سنگاپور در هفته منتهی به ٢٨ ژوئیه (جمعه، هشتم مردادماه) با کاهش بیش از ٢ دلاری به زیر ٥٠ دلار رفت.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از شانا، قیمت هر بشکه بنزین در بازار سنگاپور در هفته منتهی به ٢٨ ژوئیه (جمعه، ١٨ تیرماه) با ٢ دلار و ٤٦ سنت کاهش به ٤٩ دلار و ٣٢ سنت رسید.

فراهم بودن شرایط برای صادرات بنزین به شرق آفریقا از یک طرف و تقاضای محدود برای این فرآورده نفتی از سوی برخی کشورهای آسیایی از طرف دیگر، سبب افزایش سودهای پالایشی حاصل از این فرآورده نفتی در بازار سنگاپور شده است.

به گزارش مدیریت کل امور اوپک و روابط با مجامع انرژی، قیمت گازوییل در بازار سنگاپور در هفته مورد بررسی ٢ دلار و ٩٧ سنت کاهش یافت و به ٥٠ دلار و ٨٣ سنت به ازای هر بشکه رسید.

عرضه مازاد گازوئیل در آسیا، قیمت این فرآورده پالایشگاهی را حدود ١٠ دلار در هر بشکه پایین‌تر از سطح قیمت نفت‌خام دبی آورده است. با این حال، در هفته گذشته چندین محموله از این فرآورده میان‌تقطیر به مقاصد آفریقا و اروپا صادر شد.

همچنین قیمت نفت کوره در بازار آسیا به ٣٤ دلار و ٩ سنت به ازای هر بشکه رسید که نسبت به هفته گذشته ٢ دلار و ٢٩ سنت کاهش یافت؛ عرضه فراوان نفت‌کوره از سوی برخی پالایشگران آسیایی، بویژه پالایشگران فعال در هند، قیمت این فرآورده سنگین پالایشگاهی را در بازار سنگاپور تحت فشار قرار داده است.

قیمت بنزین در بازار روتردام در هفته مورد بررسی نسبت به هفته گذشته ٢ دلار و ١٧ سنت کاهش یافت و به ٦٠ دلار و ١٥سنت رسید، همچنین قیمت بنزین در خلیج مکزیک به ٥٧ دلار و ٩٧ سنت رسید که نسبت به هفته گذشته یک دلار و ٢٤ سنت کاهش نشان می دهد.

607/602

کد خبر: 668335

وب گردی

وب گردی