ازدواج مجدد مرهمی بر زخم ناسور یا افتادن از چاله به چاه ؟/ نیاز به همدم داشتید ازدواج کنید حتی در 90 سالگی

به نظر شما زن یا مردی که تجربه جدا شدن از همسر خود را دارند باید ازدواج مجدد کنند یا بقیه زندگی خود را در تنهایی بگذرانند؟ ترس از انتخاب اشتباه و شکست دوباره در زندگی باعث شده که زن و مرد با احتیاط بیشتری دست به این کار بزنند و یا به طور کلی قید ازدواج مجدد و تشکیل خانواده را بزنند و به زندگی تنهایی و مجرد بودن راضی شوند.

نیوشا یعقوبی : طلاق و جدایی ازوابستگی‌های زندگی اول و اقدام به ازدواج مجدد سوژه ای است که نه تازگی داد و نه تمام شدنی است و زن و مردی که به هر دلیل از هم جدا شده اند ترس از تجدید فراش و ازدواج مجدد دارند اما اگر در نهایت به این نتیجه رسیدند که دوباره ازدواج کنند باید بدانند که ازدواج مجدد شرایطی را می‌طلبد که در این گزارش دکتر مصطفی اقلیما رئیس انجمن علمی مددکاران اجتماعی ایران به آن اشاره می‌کند.

حداقل یک یا دوسال صبر کنید

دکتر اقلیما با اشاره به اینکه بین طلاق و ازدواج مجدد باید یک تا دو سال فاصله باشد به ایسکانیوز می گوید: زنی که می‌خواهد برای بار دوم ازدواج کند دیگر عاشق نیست و سعی می‌کند با روش منطقی‌تر و عقلانی تربا همسر دومش روبه‌رو شود تجربیات زنگی اولش را در ازدواج مجدد و زندگی تازه اش پیاده کند.

زنی که می‌خواهد برای بار دوم ازدواج کند دیگر عاشق نیست و سعی می‌کند با روش منطقی‌تر و عقلانی تربا همسر دومش روبه‌رو شود تجربیات زنگی اولش را در ازدواج مجدد و زندگی تازه اش پیاده کند

اما آیا همیشه این اتفاق می‌افتد؟ آیا همسر دوم یک زن درازدواج مجدد همه خصوصیات مثبت مرد اول را دارد؟

دکتر اقلیما در پاسخ به این پرسش می‌گوید: ازدواج مجدد معمولا برای فرار از مشکلات اتفاق می‌افتد چرا که درفرهنگ کشور ما، زن و مرد بعد از طلاق به خانواده پدری خود بر می‌گردند و نمی توانند زندگی مستقل را تجربه کنند و همین امر باعث بوجود آمدن مشکلات مختلفی می‌شود.

تجربه زندگی مستقل هنوز در کشور ما جا نیفتاده و افراد مختلف، تعابیر متفاوتی از زندگی مستقل دارند.در فرهنگ ما معمولا در مورد افرادی که تقاضای اجاره خانه‌های مجردی را دارند قضاوت درستی نمی‌شود و در صورت طلاق و جدایی همسران از یکدیگر مشکل زندگی مستقل و اجهره کردن خانه چند برابر می‌شود و وقتی همه این مسائل دست به دست هم می‌دهند، ازدواج‌های مجدد با هدف فرار از مشکل اتفاق می‌افتد و در دفاتر ازدواج ثبت می‌شود و متاسفانه امکان بروز مشکل و اختلاف در زندگی دوم را بیشتر می‌کند.

جایگزین کردن غلط است

در ازدواج دوم به‌هیچ‌وجه به دنبال رد پایی از زندگی اول نگردید و سعی نکنید، همسری با خصوصیات همسر اولتان پیدا کنید. دکتر اقلیما با بیان این راهکار می‌گوید: « زن و مردی که از هم جدا می‌شوند به مرور می‌پذیرند که ازدواج اولشان غیر‌عقلانی و بر پایه احساس بوده و درازدواج مجدد سعی می‌کنند این مشکل را حل کنند و زندگی دوباره شان را براساس عقلانیت پایه‌ریزی کنند.

رئیس انجمن علمی مددکاران اجتماعی ایران با بیان این مطلب ادامه می‌دهد: در ازدواج مجدد، زن ومرد بابد کسی را انتخاب کنند که بتوانند اورا در جمع خانواده و دوستان و جامعه معرفی کنند و از این کار ابایی نداشته باشند.

در ازدواج مجدد، زن ومرد بابد کسی را انتخاب کنند که بتوانند اورا در جمع خانواده و دوستان و جامعه معرفی کنند و از این کار ابایی نداشته باشند

فاصله سنی مهم است

دکتر اقلیما فاصله سن زن و مرد را 8تا10سال اعلام می کند و می‌گوید: حتما باید سن مرد 8 تا 10 سال بزرگ‌تر از سن زن باشد.

او دلیل این کار را عقب بودن سن عقلانی مردان از زنان می‌داند و ادامه می‌دهد: تحقیق‌ها نشان داده که مردان از نظر عقلانی از زنان عقب‌تر هستند و این فاصله به مرد کمک می‌کند تاهمسرش را درک کند.

خانواده‌ها را دریابید

در صورت انتخاب همسر در ازدواج مجدد خانواده‌ها نقش مهم و موثرتری از ازدواج اول دارند.دکتر اقلیما با بیان این مطلب می‌گوید: در هر ازدواجی اگر پدر و مادر طرفین موافق نباشند، در صورت بروز اختلافی کوچک مداخله کرده و مشکل را بزرگ‌تر از وضعیت واقعی نشان می‌دهند و این باعث ایجاد دلسردی در زوجین می‌شود.

معمولا مردان در مرز 40سالگی و بیشتر خوش قیافه‌تر و خوش تیپ‌تر از زمان جوانی خود می‌شوند و این مساله گاهی باعث ایجاد اختلال در زندگی مشترک می‌شود

مردان بعد از 40سالگی خوش تیپ‌تر می‌شوند

معمولا مردان در مرز 40سالگی و بیشتر خوش قیافه‌تر و خوش تیپ‌تر از زمان جوانی خود می‌شوند و این مساله گاهی باعث ایجاد اختلال در زندگی مشترک می‌شود.دکتر اقلیما در این مورد می‌گوید: زنان معمولا پس از 40سالگی حس زنانگی شان تحلیل می‌رود در حالی که مردان در 40 سالگی و بالاتر اوج خواسته‌ها و خواهش‌های درونی شان است و بر اساس آمار 70درصد مردان بعد از 40 سالگی به علت کمبود‌های شخصیتی و جلب توجه دیگران به طرف زنان غیر‌همسرانشان کشیده می‌شوند.

او تاکید می‌کند: مردان درسن 40 سالگی و بالاتر، حس می‌کنند که به مرحله پیری نزدیک می شوند و به همین دلیل به ظاهر خود بیشتر می‌رسند و لباس و کفش شیک وگران می‌خرند. به خودشان عطر و اودکلن می‌زنند و سعی می‌کنند که خودنمایی کرده و زنان را جلب کنند در حالیکه زنان در این سن دیگر حوصله این کارها را ندرند.

زنان معمولا پس از 40سالگی حس زنانگی شان تحلیل می‌رود در حالی که مردان در 40 سالگی و بالاتر اوج خواسته‌ها و خواهش‌های درونی شان است و بر اساس آمار 70درصد مردان بعد از 40 سالگی به علت کمبود‌های شخصیتی و جلب توجه دیگران به طرف زنان غیر‌همسرانشان کشیده می‌شوند

رییس انجمن علمی مددکاران ایران با بیان این مطلب تاکید می‌کند: در ازدواج مجدد بهتر است به این واقعیت هم توجه شود.

علت بیشتر ازدواج‌ها نداشتن هم صحبت و همدل است

دکتر اقلیما درباره ازدواج های اجباری به ایسکانیوز می‌گوید: حدود 70درصد از دختران به اجبار تن به ازدواج می دهند و برای توجیح خود و سایرین دلایلی مانند رفتن از خانه پدری، وضع مالی نامناسب پدر، بالا رفتن سن، پیدا کردن آزادی عمل در زندگی مستقل و ترس از نداشتن خواستگاری دیگر می آورند.

او ادامه می دهد: بیشتر ازدواج‌ها در دنیا به‌دلیل پیدا کردن هم زبان و همدلی برای صحبت و محبت کردن و محبت دیدن است و تعدادکمتری از آنها ازدواج‌ها بر مبنای تماس فیزیکی اتفاق می‌افتد.

دکتر اقلیما تاکید می‌کند: بر این اساس بیشتر جدایی‌ها هم به دنبال دور شدن زوجین از یکدیگر و نداشتن هم زبان صورت می‌گیرد.

سن خاصی برای ازدواج وجود ندارد و هر زمان که فرد نیاز به داشتن همدل و همسفر و هم زبان داشت می‌تواند و باید ازدواج کند حتی در 90 سالگی

با این همه تفاسیر، ازدواج مجدد، بیشتر اوقات لازم و ضروری است و به گفته دکتر مصطفی اقلیما سن خاصی برای ازدواج وجود ندارد و هر زمان که فرد نیاز به داشتن همدل و همسفر و هم زبان داشت می‌تواند و باید ازدواج کند حتی در 90 سالگی.

20106

کد خبر: 668374

وب گردی

وب گردی