استاندار جدید هلمند چهار ماه پس از انتصاب در این پست به شهروندان این استان دو هفته مهلت داد تا «افغانی»، واحد پول افغانستان را در معاملات خود جایگزین «روپیه» پاکستان کنند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، «حیات الله حیات» روز دوشنبه در یک نشست خبری به خبرنگاران گفت که تمامی هتلداران، کاسبان و ساکنان استان هلمند دو هفته وقت دارند از رد و بدل کردن روپیه پاکستانی در این استان خودداری کنند، در غیر این صورت با آنان برخورد خواهد شد.
اغلب مردم هلمند واقع در جنوب افغانستان در همسایگی پاکستان، در معاملات خود از واحد پول آن کشور استفاده می کنند.
وی، زیان های ناشی از هرگونه معامله با واحد پول پاکستان را بعد از اتمام مهلت دوهفته ای، متوجه معامله کنندگان دانست و گفت که این دستورالعمل با قوت اجرا خواهد شد.
حیات، فروردین ماه امسال با پیشنهاد اداره «مستقل ارگان های محلی» از مسئولیت استانداری «میدان وردک» به هلمند یکی از استان های راهبردی و ناامن افغانستان منتقل شد.
اداره مستقل ارگان های محلی به «محمد اشرف غنی» رئیس جمهوری افغانستان پیشنهاد کرده بود که برای بهبود اوضاع و تقویت امور حکومتی، استاندار میدان وردک به مسئولیت استانداری هلمند منصوب شود.
استاندار پیشین هلمند پس از فاش کردن شمار کشته های نظامیان افغان در نبردها با طالبان در صفحه اجتماعی خود از این سمت کنار گذاشته شد.
300300

کد خبر: 668384

وب گردی

وب گردی