ورود رسمی گوشی‌های موتورولا و لنوو به ایران

پس از واگذاری خط تولید گوشی های موتورولا به لنوو، صبح امروز از گوشی های هوشمند این دو برند در ایران رونمایی شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از خبرآنلاین؛ شرکت هماتلکام روز گذشته طی مراسمی خود را به عنوان نمایندگی رسمی واردکننده، توزیع و خدمات پس از فروش گوشی‌های هوشمند، تبلت و ساعت هوشمند لنوو و موتورولا معرفی کرد.

علی فرد شاهین مدیرعامل هما تلکام در این مراسم گفت: در ایران روزانه ٣٢ هزار موبایل خریداری می‌شود؛ یعنی هر سال ۱۰ میلیون گوشی. بیش از ٩٠درصد گوشی های بازار ایران از طریق قاچاق وارد می شود که امیدواریم با طرح رجیستری این مشکل رفع شود.

او گفت: ما به دلیل داشتن دفاتر امارات، چین و اروپا وارد مذاکره با برند لنوو مذاکره شدیم و توانستیم با دفتر اصلی لنوو همکاری کنیم و نمایندگی لنوو و موتورولا را بدون هیچ واسطه ای از این شرکت بگیریم. این همکاری همزمان شد با واگذاری موتورولا به لنوو.

مدیرعامل هماتلکام گفت: اکثر شرکت‌های موجود در بازار برای گارانتی بازرگانی هستند و ما تنها شرکت فناوری اطلاعات هستیم که وارد این کار شدیم.

او گفت: بر خلاف برخی شرکت هایی که ترجیح می دهد با محصولات ارزانتر وارد بازار شوند، هدف ما وارد کردن گوشی های پرچمدار و رده میانی این دو برند است و می خواهیم که گوشی را با واسطه‌ کمتر و قیمت‌های مناسب به بازار عرضه کنیم و به دست مشتریان نهایی برسانیم.

به گفته شاهین، در شهریور ماه گوشی های پرچمدار موتورولا وارد بازار ایران می شوند: مدل moto z برند موتورولا را که یک گوشی موژولار است،‌ در شهریورماه به بازار ایران وارد می کنیم. موتورولا به‌زودی مدل moto z را از ۱۱ سپتامبر تحویل مجموعه‌مان در خارج از کشور می‌دهد و از اواخر شهریور یا اوایل مهرماه این کالاها را در ایران عرضه خواهد شد. همچنین گوشی هوشمند zuk شرکت لنوو نیز در هفته‌های ابتدایی شهریور وارد ایران می‌شود. همه این محصولات به طور قانونی و از گمرک وارد می شوند.

او گفت: معمولا مدل های پرچمدار برندهای مختلف، ۶ تا ۷ ماه پس از تولید وارد بازار ایران می شود. اما ما این فاصله را به حداکثر یک ماه رسانده‌ایم. مثلا در بازار خاورمیانه گوشی وایب ایکس لنوو حضور ندارد ولی ما آن را در برنامه فروش خود داریم.

شاهین همچنین درپاسخ به سوالی درباره مشکل آپدیت گوشی های موتورولا در ایران گفت: با هماهنگی هایی که با شرکت مادر داشتیم،‌ این مشکل برطرف شده و با آی پی ایران می توان گوشی های موتورولا را آپدیت کرد.

مدیرعامل هماتلکام همچنین گفت: به زودی moto maker برای محصولات موتورولا در ایران فعال خواهد شد؛ با این امکان مشتریان می توانند رنگ مورد دلخواهشان برای گوشی مورد نظر در خود برند موتورولا سفارش دهند.

او همچنین درباره امکان ورود گوشی های ویژه موتورولا همچون دیروید به بازار ایران هم گفت: دیروید برای اوپراتور خاصی با این نام ساخت می شود. اما موتورولا برای بازارهایی همچون ایران که گوشی آنلایک به فروش می رسانند، همان مدل دیروید را با عنوان فورس (‌force) عرضه می کند. این مدل را هم در برنامه فروش هماتلکام وجود دارد.

گفتنی است هماتلکام از ابتدای شهریورماه شش گوشی Moto G 4g، Moto x، Moto X Pro ،Moto x style، Moto x force و lenovo vibe x3 به همراه دو ساعت moto 360 و moto 360 sport را به بازار عرضه می کند.

به گفته مسوولان هماتلکام، ساعت های هوشمند موتورولا با قیمت حدود یک میلیون تومان وارد بازار می شوند.

همچنین هماتلکام وعده داد که گوشی‌های zuk z2 pro، moto z ،moto g4 و moto g4 plus را در شهریورماه امسال به بازار عرضه کند.

۲۰۲۰

کد خبر: 668428

وب گردی

وب گردی