کتاب عضو هیات علمی واحد اردبیل منتشر شد

کتاب اصول اجتماعی ساخت شهر و معماری در اسلام، رویکردی اجتماعی در تحلیل معماری و شهرسازی اسلامی به قلم دکتر اسلام کرمی؛ معمار و شهرساز و عضو هیات علمی واحد اردبیل منتشر شد.

به گزارش ایسکانیوز اسلامی کرمی در خصوص هدف از نگارش این کتاب گفت: به جهت بررسی و دستیابی به عوامل موثر در تحکیم ساز و کارهای اجتماعی و اجتماع ‌پذیری در معماری و شهرسازی شهرهای اسلامی معاصر انجام یافته است عوامل موثر بر تحکیم و تحقق نظام اجتماعی اسلامی در ساختار معماری و شهرسازی شهرهای اسلامی است.

وی افزود: بحران‌های اجتماعی شهرهای معاصر ضرورت و نقش ساختار کالبدی معماری و شهر به عنوان ظرف زندگی انسان‌ها و تنظیم رفتارها و روابط اجتماعی اهمیت تحقیق حاضر است.

کرمی دغدغه اصلی این کتاب را بحران‌های اجتماعی در شهرهای معاصر اسلامی و دگرگونی ارزش‌ها و روابط انسانی و اجتماعی دانست و اظهار کرد: رویکرد این کتاب در بررسی و مطالعه در آثار معماری و شهرسازی، نگرش به ساخت کالبدی مکان‌های انسان‌ساخت، به عنوان ظرف زندگی انسان‌ها و تاثیر آن در روابط و رفتارهای انسانی است.

وی گفت: بینش فلسفی این کتاب در تبیین رویکرد نظری و رویکرد جامع‌نگر اسلامی است.

کتاب اصول اجتماعی ساخت شهر و معماری در اسلام، رویکردی اجتماعی در تحلیل معماری و شهرسازی اسلامی در 130 صفحه رنگی به قیمت 160000 ریال منتشر شده است.

20101

کد خبر: 668462

وب گردی

وب گردی