مراسم افتتاحیه پنجمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌‌های اقتصادی ایران و افغانستان

مراسم افتتاحیه پنجمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌ های اقتصادی ایران و افغانستان صبح امروز برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ بابک دین ‌پرست معاون امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور ایران در این مراسم از معاونین وزارتخانه ها و دستگاه های مرتبط از کشور دوست و برادر جمهوری اسلامی افغانستان برای حضور در پنجمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های دو کشور و همکاری های مستمر وصمیمانه با وزارت کشور تقدیر و اظهار امیدواری کرد که این اجلاس بتواند بصورت منظم و سالانه برگزار شود.

وی با اشاره به ویژگی های مشترک وممتاز جمهوری دوکشور، مهمترین ساز وکار قانونی موجود برای توسعه همکاری های همه جانبه دوکشور را برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌ های اقتصادی ایران و افغانستان دانست و گفت : یکی از تفاوت های این اجلاس با اجلاس های قبل خود، تفکیک موضوعات امنیتی از سایر موضوعات تجاری، اقتصادی، فرهنگی، ترانزیتی و آموزشی است و این اتفاق در راستای توافق مقامات ارشد دو کشور، درجریان سفر سال قبل جناب آقای دکتراشرف غنی، رئیس جمهور محترم افغانستان به تهران رخ داده و به نظر می رسد که تصمیم موثر و بسیار خوبی است.

وی با بیان اینکه نشست کارگروه امنیتی دوکشور حداکثر تا دوماه آینده در تهران برگزارخواهد شد گفت: دوستان توصیه های خاص خود را برای طرح در نشست امنیتی و موارد را در جریان برگزاری جلسات کارگروه ها مشخص و اعلام بفرمایند.

وی ادامه داد: آخرین وضعیت اجرای مفاد یادداشت تفاهم چهارمین اجلاس مورد بررسی و بدنبال آن پیش نویس پنجمین اجلاس با نظرکارشناسی بیش از30 دستگاه اجرائی تنظیم شده است.

دین پرست با بیان اینکه چهار کارگروه تجاری و اقتصادی، انرژی، آب و محیط زیست، علمی،فرهنگی، هنری، ورزشی و سلامت، حمل و نقل، ارتباطات و تزانزیت بعد از مراسم افتتاحیه به فعالیت می پردازند اظهار امیدواری کرد: تلاش های اعضای کارگروه ها بتواند منجر به تنظیم سند نهائی برای اجلاس شده و برکات فراوانی را برای دو ملت و دو دولت دوست جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی افغانستان داشته باشد.

دین پرست در پایان بیان داشت: مراسم اختتامیه اجلاس وامضای سند موافقتنامه فردا عصر(چهارشنبه ) با حضور روسای کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی برگزار خواهد شد.

گفتنی است؛ مسؤلان و مدیران ارشد حدوداً 50 دستگاه و سازمان دولتی و شماری از مدیران نهادها و بنگاه‌های اقتصادی داخلی در این اجلاس حضور دارند.

201/201

کد خبر: 668486

وب گردی

وب گردی