آیت الله جوادی آملی: جامعه از ما می خواهد که راست بگوییم و امانت دار باشیم

حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در دیدار جمعی از دانشجویان و مسئولان دانشگاه امام حسین علیه السلام بیان داشت: جامعه باید ابتدا خود صالح باشد و بعد دولت صالح تشکیل بدهد. ما باید تلاشمان به این سَمت باشد که ابتدا جامعه اسلامی باشد و بعد دولت. ما جامعه را باید اصل بدانیم؛ جامعه دینی، دولت دینی می‌سازد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از شفقنا، آیت الله جوادی آملی در دیدار جمعی از دانشجویان و مسئولان دانشگاه امام حسین علیه السلام بیان داشت:راه مستقیمی را که ذات اقدس الهی به ما نشان داد، نه بُن‌بست است نه مانع دارد؛ راهی که بُن‌بست باشد یا مانع داشته باشد، صراط مستقیم نیست و خدا ما را به صراط مستقیم دعوت کرده است.

وی ادامه داد: شرق و غرب عالَم سپاه و ستاد الهی‌اند؛ یعنی چیزی در عالَم نیست که مأمور پروردگار نباشد و خداوند این جنود را به رهبری انبیای الهی اداره می‌کند.

وی در فراز دیگری از سخنان خود به رابطه و وظایف متقابل مردم و دولت پرداخت و اظهار داشت:سوال مهمی که مطرح است این است که آیا دولتی که اسلامی هست مردم را می‌سازد یا مردم مسلمان‌اند که دولت اسلامی تشکیل می‌دهند؟ پاسخ این سوال این است که بدنه اگر بدنه دینی نباشد، رهبر هر چند علی بن ابیطالب(ع) هم باشد ـ خدایی ناکرده ـ شکست می‌خورد! لذا جامعه باید ابتدا خود صالح باشد و بعد دولت صالح تشکیل بدهد. ما باید تلاشمان به این سَمت باشد که ابتدا جامعه اسلامی باشد و بعد دولت. ما جامعه را باید اصل بدانیم؛ جامعه دینی، دولت دینی می‌سازد.

وی به توقعات جامعه از مسئولان اشاره کرد و ابراز داشت: جامعه از ما توقّع ندارد که ما سلمان و اباذر باشیم! جامعه همین را می‌خواهد که راست بگوییم و امانت دار باشیم و هر جور که می‌گوییم عمل بکنیم؛ توده مردم از ما این را می‌خواهند، توده مردم از ما یک اقتصاد و معامله سالم می‌خواهند؛ اگر فشاری هست برای همه باشد، اگر خدایی ناکرده نگرانی هست برای همه باشد و اگر امنیتی هست برای همه باشد، توده مردم از ما همین عدالت را می‌خواهند.

201/201

کد خبر: 668620

وب گردی

وب گردی