حجت الاسلام نمازی: قانون خط قرمز فعالیت های تشکل های دانشگاه آزاد اسلامی است

نشست رییس اداره تشکل های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی با اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام حسن نمازی در ابتدای این نشست ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: با پیشرفت هایی که امروز در دنیا شاهد هستیم، اهمیت خبرنگاری بیشتر می شود و طبیعتا این ابزار در این راه کمک حال خبرنگاران است.

او در ادامه گفت: اداره تشکل های اسلامی سیاسی در دانشگاه آزاد یک اداره مستقل و با استقلال کامل اما زیر نظر مستقیم ریاست دانشگاه است.

او در ادامه گفت: موضوع دیگری که در این اداره با آن در ارتباط هستیم،هیات های مذهبی هستند که زیر نظر اداره تشکل ها اداره می شوند. همچنین در این اداره هم تشکل های دانشجویی و هم تشکل های استادان فعالیت می کنند و تحت حمایت این اداره هستند.

وی در ادامه یادآر شد: یکی از ارکان مهم تشکل ها کمیته ای جهت اجرای برنامه های تشکل ها در واحد های دانشگاهی هستند که متشکل از نمایندگان ریاست دانشگاه، رییس واحد و دبیر تشکل در واحد است.

نمازی ادامه داد: نشریات دانشجویی هم بخش دیگری از ارکان تشکل ها هستند که در واحد ها می توانند تحت حمایت مادی و معنوی تشکل ها فعالیت کنند. یارانه هایی هم که به تشکل ها تعلق گرفته می شود براساس برنامه تشکل ها خواهد بود.

مدیر تشکل های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد تاکید کرد: این موضوع درست است که اینجا اداره تشکل های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی است، اما کار سیاسی در داخل تشکل ها صورت می‌گیرد و نه داخل این اداره. تنها کار ما در اینجا تسهیل، حمایت، توانمندسازی، هویت بخشی و بازکردن راه برای دانشجویان علاقه مند به فعالیت های تشکلاتی است.

نمازی در پاسخ به این سوال که چه تعداد تشکل فعال در دانشگاه آزاد وجود دارد، گفت: از اوایل اردیبهشت امسال کار شناسایی تشکل های فعال را انجام داده ایم و این کار احتمالا تا ماه آینده پایان می گیرد و ما تعداد دقیق تشکل های فعال را اعلام می‌کنیم.

او در ادامه درباره خط قرمز فعالیت های تشکل های دانشگاهی در دانشگاه آزاد گفت: در اینجا سعی می کنیم با دانشجویان ارتباط مستقیم داشته باشیم. اما در این ارتباطات این قانون است که مشخص می کند خط قرمز کجاست. این قوانین اعم از قوانین شورای عالی انقلاب فرهنگی و قوانین و بخشنامه های خود دانشگاه آزاد هستند. البته در بعضی از بخشنامه ها بازنگری کرده ایم که البته این بازنگری با ساده سازی همراه خواهد بود تا دانشجویان حقوق خود را بهتر بشناسند. به هرصورت هر موضوعی که از لحاظ نظام کشورمان قانونی باشد در دانشگاه آزاد نیز قانون محسوب می شود و یکپارچه بودن نظام هم خط قرمز ما محسوب می شود که البته تضمین این یکپارچگی مقام معظم رهبری هستند.

او در ادامه درباره شاخصه های یک تشکل واقعی و فعال گفت: هر تشکلی که حتی یک فعالیت برنامه ریزی و انجام دهد از نظر ما فعال است حتی اگر انتخابات هم در آن برگزار نشده باشد. برای حل مشکل انتخابات هم ما یک فرصت 3 ماهه به تشکل ها داده ایم تا آن را برگزار و به صورت کاملا دموکراتیک جایگاه ها مشخص شود. ما می خواهیم به تشکل ها کمک کنیم تا تشکل ها و دانشجویانی که در آن فعالیت می کنند از استقلال فکری برخوردار شوند.

او در ادامه در پاسخ به این سوال که دانشجویانی را چگونه می توان به فعالیت سیاسی علاقه مند کرد گفت: بدون شک این اداره به تنهایی نمی تواند دانشجویان را به فعالیت های گوناگون سیاسی، نشریاتی و تشکلاتی علاقه مند کند و برای اینکار همه نهاد ها باید کمک کنند. اما وقتی دانشجو بستر فعالیت را مناسب ببیند، انگیزه لازم را پیدا می کند اما انگیزه کافی وقتی برای دانشجو پدید می آید که خود دانشجو و خانواده او بدانند امنیت کافی برای او برقرار است.

او در ادامه گفت: ما هم نمی توانیم سلیقه سیاسی داشته باشیم. اگر ما سلیقه سیاسی داشته باشیم تشکل های دانشجویی به کما می روند. باید تشکل ها حرکت واقعی داشته باشند. نکته بعد هم موارد مالی است که باید شفاف باشد. با این کار ما هم به شفاف سازی کمک کرده ایم و هم این موضوع را به تشکل ها فهمانده ایم که در صورت فعالیت ان ها حمایت های مالی هم خواهند داشت.

او در پایان گفت: دوشنبه هفته آینده همه دبیران تشکل های دانشگاه آزاد با رییس دانشگاه خواهند داشت که در آن نقطه نظارت دریافت و کارگاه های مختلفی هم برگزار می شود.

20101

کد خبر: 668628

وب گردی

وب گردی