پورابراهیمی: شورای فقهی مدنظر رهبر انقلاب در طرح بانکداری اسلامی تعریف شده است

رئیس کمیسیون اقتصادی گفت: ارکان طرح بانکداری اسلامی مجددا تعریف می‌شود که یکی از آنها شورای فقهی مورد نظر رهبری است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، "محمدرضا پورابراهیمی" رئیس کمیسیون اقتصادی از تدوین و بررسی نهایی طرح بانکداری اسلامی طی دو هفته آینده در کمیسیون متبوع خود خبر داد.
وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر ایجاد شورای فقهی در بانک مرکزی تصریح کرد: ارکان طرح بانکداری اسلامی مجددا تعریف می‌شود که یکی از این ارکان شورای فقهی مورد نظر مقام معظم رهبری خواهد بود.
نماینده کرمان و راور با بیان اینکه باید بتوانیم موضوع عقود اسلامی را در حوزه نظام بانکی مد نظر قرار دهیم، گفت: امروزه در حوزه نظام بانکداری پژوهش‌های بسیاری در کشورهای اسلامی انجام شده که ما نیز باید بتوانیم جدیدترین دستاوردهای کلی این حوزه را مورد استفاده قرار دهیم.
پورابراهیمی تأکید کرد: مقام معظم رهبری طی نامه‌ای به رئیس جمهور اظهار داشتند که گزارش طرح بانکداری اسلامی مجلس را مطالعه کرده‌اند و به نظر ایشان شورای فقهی باید به عنوان یکی از رویدادهای مهم در این طرح قرار بگیرد.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس دغدغه مراجع دینی را ابهامات موجود در سیستم بانکی کشور دانست و خاطرنشان کرد: قرار است طی دو هفته آینده در کمیسیون اقتصادی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

202/201

کد خبر: 668702

وب گردی

وب گردی