مصری :احمدی نژاد کاری  انجام نمی دهد که تمام جوانب آن  رامهندسی نکرده باشد/اگر فراکسیون رهروان اشتباه بوده باید توضیح دهند

عبدالرضا مصری نماینده اصولگرای مجلس دهم و عضو حزب موتلفه معتقد است، افرادی نتوانسته اند در مجلس دهم مسئولیت بگیرند به دنبال تشکیل فراکسیون جدید هستند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از برنا، فراکسیون اعتدال تشکیل شد و با وجود ابراز اطمینان فراکسیون ولایت بر پا برجا بودن اکثریتشان اما این نگرانی که فراکسیون با ریزش قابل توجهی مواجه شود در میان کلام آنها به وضوح مشاهده می شود. آنها که در مجلس نهم هم از رهروان ولایت دل خوشی نداشتند و با حضور اصلاح طلبان و ترس اقلیت شدن به ناچار سعی کردند تا اختلاف و حتی انتقادات را فراموش کنند و سر یک میز بنشینند، البته از سوی دیگر اینکه رهروانی ها که پیش از انتخابات یک ائتلاف موفقیت آمیز با لیست امید و اصلاح طلبان داشتند خود سوال دیگری بود که شاید جوابش را باید در اختلافاتی دانست که آگاهانه یا ناآگاهانه به آن دامن زده شد.

عبدالرضا مصری عضو فراکسیون ولایت و یکی از اعضای کمیته هفت نفره که بعد از 7 اسفند به دنبال جذب عضو برای فراکسیون ولایت بود در این مورد گفت: جسته و گریخته شنیده ام که عده ای از دوستان به دنبال این هستند که فراکسیونی تشکیل دهند.

اگر فراکسیون رهروان اشتباه بوده باید توضیح دهند

مصری ادامه داد: اعضای تشکیل دهنده فراکسیون اعتدال، اگر همان رهروان هستند چرا به اعتدال تغییر نام داده اند آیا این به معنای اشتباه بودن رهروان است؟! اگر فراکسیون رهروان ولایت اشتباه بوده است که باید توضیح ارایه دهند چرا غلط بوده و دلیل اصلاح چیست و اگرهم غلط نبوده است چرا در فراکسیون جدید شروع به کار کردند؟!

وی با اشاره به موضع لاریجانی گفت: آقای لاریجانی در یک جلسه قبل از انتخابات هیأت رییسه، فراکسیون رهروان را در قالب فراکسیون ولایت اعلام کردند کسانی که دارند اعلام یک فراکسیون جدید می کنند، ظاهرا باید این اعلام آقای لاریجانی را قبول نداشته باشند.

چه اتفاقی افتاده که لاریجانی چراغ سبز نشان می دهد؟!

عبدالرضا مصری در پاسخ به اینکه این فراکسیون به نظر می رسد با چراغ سبز لاریجانی تشکیل شده باشد، گفت: اگر آقای لاریجانی چراغ سبز نشان داده باید یا در اصل قضیه شک بکنیم که کسانی که معتقد به آقای لاریجانی بودند و بنا به اعتقاد ایشان در فراکسیون ولایت شرکت کردند الان چه اتفاقی افتاده که آقای لاریجانی چراغ سبز نشان داده برای تشکیل فراکسیون جدیدتر، در حالی که ایشان فراکسیون اکثریت را داشته حالا 20-30 نفر از آن فراکسیون جدا شده اند و راه جدیدی در پیش گرفته اند.

در حالی که اعضای فراکسیون اعتدال معتقدند هیچگاه عضو فراکسیونی نبوده اند و حتی جعفرزاده ایمن آبادی در گفت و گو با برنا خاطرنشان کرد در ابتدای مجلس دهم دعوت کردند برای اعتبارنامه و سپس اعلام کردند که این فراکسیون ولایت است، اما مصری با تاکید بر اینکه آنها عضو ولایت بوده اند گفت: نظر من این است که این افراد به فراکسیون ولایت بازگردد و حالت اولیه اش را حفظ کنند تا این تشدد ایجاد نشود البته اگر افرادی به دنبال گرفتن یک سری مسئولیت های خاص هستند می توانند بروند در همان فراکسیون ولایت کار کنند من به جود آمدن یک فراکسیون جدید با خط مشی فراکسیون عدالت به وجود بیاید را صلاح مملکت نمی دانم.

نماینده اصولگرای کرمانشاه در خصوص احتمال ریزش در فراکسیون ولایت خاطرنشان کرد: تشکیل فراکسیون اعتدال به نظر من زیاد نمی تواند موثر باشد.

وی بار دیگر اظهار داشت: افراد باید بدانند اگر یک وقت خدایی نخواسته به این دلیل که نتوانستند مسئولیتی به دست بیاورند به دنبال تشکیل یک فراکسیون هستند تا در این صورت جایگاهی در مجلس داشته باشند، تصور قشنگی نیست.

دوراهی اصولگرایان در برابر احمدی نژاد

اما و اگرهای تشکیل فراکسیون اعتدال تنها موضوعی نیست که این روزها پچ پچ های بهارستان را به خود اختصاص داده باشد آن هم در شرایطی که فقط یک سال از عمر دولت یازدهم باقی مانده است. درواقع سکان داری قوه مجریه برای چهار سال قطعا یک موفقیت محسوب خواهد شد و همین امر موجب شد تا اصولگرایان بعداز انتخابات 92 و شکست در رقابت تمام عیار 94 این بار خیز برداشته اند تا از سد 96 عبور کنند.

در همین راستا عبدالرضا مصری نماینده اصولگرا در خصوص سیاست این طیف در مقابل فعالیت های انتخاباتی احمدی نژاد گفت: طبق پیگیری هایی که داشتم سفرهای استانی امروز آقای احمدی نژاد مناسبتی بوده و متن سخنرانی های ایشان هم مناسبتی بوده است.

وی ادامه داد: از آنجایی که حساس بودم که ببینم این سفرها با نیت انتخابات بوده است یا خیر اما دیدم که بحث انتخابات نیست، گرچه این روند در سال های گذشته و انتخابات قبلی نیز بوده یعنی حتی در دوره های قبل دوستان با اتوبوس راه می افتند و بحث های انتخاباتی می کردند.

وی افزود: با وجود همه این مسائل اگر آقای احمدی نژاد بخواهد از طریق اصولگرایان وارد بشود به این بستگی دارد که آیا اصولگرایان می خواهند احمدی نژاد کاندیدای مورد نظرشان باشد یا نه؟ من فکر می کنم زمان برای تصمیم گیری تا چندین ما آینده اعمال نمی شود.

مصری در پاسخ به این سوال که شخصیت احمدی نژاد این طور نیست که بدون هیچ انگیزه ای دست به سفر استانی و نامه نگاری بزند گفت: بله آقای احمدی نژاد امکان ندارد کاری را انجام دهد که تمام جوانب آن را مهندسی نکرده باشد.

وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از جمعیت کشور حزبی و تشکلی نیستند اظهار داشت:ما یک جمعیت در کشور داریم که نه اصلاح طلب هستند نه اصولگرا، بنابراین هر کدام از جناح ها بتوانند نظر این جمعیت را تامین کنند می تواند در میزان رای قالب تاثیر گذار باشد.

عبدالرضا مصری در پاسخ به این سوال که بین روحانی و احمدی نژاد اصولگرایان از کدام یک حمایت می کنند گفت: بین احمدی نژاد و آقای روحانی غالب اصولگرایان، احمدی نژاد را تایید می کنند. ولی خیلی ها نیز از همین جامعه اصولگرا نه احمدی نژاد را می پذیرند نه روحانی را و ما نباید خیلی به دنبال این باشیم که کدام مورد قبول است.

مصری در پاسخ به این سوال که آیا با وجود اعلام برائتی که بعد ازپایان دولت دهم از احمدی نژاد داشته اند بار دیگر چتر حمایت بر سر او می گیرند گفت: به هر صورت اصولگرایان روحانی را بیشتر نزدیک به اصلاح طلبان می دانند تا اصولگرایان لذا میان روحانی و احمدی نژاد غالب اصولگرایان از احمدی نژاد حمایت می کنند البته همانطور که گفتم طیف قابل توجهی به دنبال آن هستند که یک چهره سوم وجود داشته باشد یعنی از آنجایی که نه موافق احمدی نژاد هستند و نه روحانی را اصولگرا می دانند در پی آن هستند که چهره ای دیگر را معرفی کنند به هر صورت آنچه ملاک عمل قرار گیرد برآورد ما از جامعه نسبت به گرایش مردم است.

203/201

کد خبر: 668789

وب گردی

وب گردی