واکنش به اتهامات اخیر علیه رئیس جمهور: حوزه های علمیه باید از رئیس جمهور حمایت کنند/ روحانی مظلوم واقع شده است/ افرادی هستند که خود را انقلابی تر از رهبری می دانند

یک استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به تخریب ها و تهمت ها علیه دولت گفت: آقای رئیس جمهور در این هجمه هایی که به وی می شود واقعا مظلوم واقع شده است؛ روحانیت و روحانیون حوزه های علمیه باید از رئیس جمهور حمایت کنند و اجازه ندهند که به ایشان جفا و ظلم بشود.

ایسکانیوز- راضیه فراهانی: تهدید پشت تهدید- این احوال مردی است که نماینده منتخب مردم ایران با بالاترین آرا بوده است. مردی که در شرایط سختی که ایران رو به افول بود این کشور را به زندگی بازگرداند و باز هم روح امید را در نفس های ملت شریف ایران جاری کرد. با این وجود رئیس دولت های نهم و دهم با ایجاد فضای روانی آمد و گفت: «دوست داشتیم آقای روحانی هم یک رئیس جمهور دودوره ای بود» و در روزهای بعد از آن فردی خواستار محاکمه رئیس دولت یازدهم بدون هیچ دلیل قانع کننده ای شد.

این افراد و شخصیت ها دم از پشتیبانی ولایت فقیه و انقلابی گری می زنند؛ در صورتی که مقام معظم رهبری چندی پیش در بیاناتشان متذکر شدند که باید دولت را تقویت کنید.

در پی این اتهامات به رئیس جمهوری و تندروی ها اسحاق جهانگیری معاون اول وی، می گوید دولت همواره تلاش کرده است که حتی الامکان و تا جایی که مقدور باشد، وارد پیگیری قضایی درباره مخالفین نشود به جز در مواردی که بصورت آشکار به رییس جمهور و اعضای دولت اهانت شود که در چنین مواردی حتما معاونت حقوقی ریاست جمهوری پیگیری لازم را انجام خواهد داد و در مورد کسانی که به رییس جمهور اهانت می کنند نیز قرار است معاونت حقوقی ریاست جمهوری، پیگیری های لازم را از طریق دستگاه قضایی انجام دهد.(اینجا)

حوزه های علمیه باید از رئیس جمهور حمایت کنند/اجازه ندهید به روحانی جفا و ظلم بشود

حجت الاسلام والمسلمین محسن غرویان استاد حوزه و دانشگاه در واکنش به توهین های اخیر نسبت به ریاست جمهوری در گفت و گو با ایسکانیوز بیان کرد: آقای رئیس جمهور در این هجمه هایی که به وی می شود واقعا مظلوم واقع شده است. به خصوص روحانیت و روحانیون حوزه های علمیه باید از رئیس جمهور حمایت کنند و اجازه ندهند که به ایشان جفا و ظلم بشود.

وی در ادامه درباره عملکرد رئیس جمهوری گفت: آقای روحانی یک دیدگاه بسیار مثبتی از اسلام، قرائت کاربردی از اسلام و دینداری در نظام جمهوری اسلامی را مطرح می کند، در عرصه بین المللی، یک چهره بسیار مثبتی ارائه می دهند و جا دارد که حوزه های مراجع عظام تقلید، روحانیت از او حمایت کنند.

غرویان با بیان اینکه رئیس جمهوری در کسوت روحانیت هستند گفت: مظلومیت وی در حال حاضر اقتضا می کند که ما از او حمایت کنیم و پشت سرش باشیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر صحبت های اخیر اسحاق جهانگیری، معاون اول ریاست جمهوری در رابطه با این این توهین ها و پیگیری معاونت حقوقی ریاست جمهوری از طریق دستگاه قضایی گفت: رئیس جمهور دومین مقام رسمی نظام جمهوری اسلامی است. بگذریم از جهات اخلاقی که باید احترام نماینده ملت (ریاست جمهوری) رعایت شود، از نظر قانونی توهین به مقامات عالیه کشور جرم محسوب می شود و پیگرد دارد و این نکته ای که معاون اول ریاست جمهوری گفت بسیار بجا است که باید پیگیری شود چون اگر فتح باب شود این ادامه پیدا می کند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند باید دولت را تقویت کنیم ادامه داد: معتقدم که یک عده ای هستند از مقام معظم رهبری هم خودشان را انقلابی تر، جلو تر و دلسوزتر می دانند، چنین حرکاتی از سوی آنها است. به هر حال منویات مقام معظم رهبری را ما همیشه سرلوحه کار قرار می دهیم و از ایشان جلوتر نیفتیم؛ کما این که قرآن می فرماید، «از پیغمبر جلوتر نیفتید”. در زمان پیغمبر هم عده ای بودند که از ایشان می خواستند جلوتر حرکت کنند. الان هم همین طور است و با این حمایت های مکرری که مقام معظم رهبری از دولت، برجام، وزیر امور خارجه و امثال این ها داشتند کاملا مشهود است که مقام معظم رهبری هرگز راضی به این تضعیف دولت نیست.

با دلیل و شاهد حرف بزنیم

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا اکرمی واعظ مذهبی و عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در پی توهین های اخیری که به روحانی شده است به خبرنگار ایسکانیوز گفت: ما در اعتقادات دینی مان اصول دین ، فروع دین و اخلاق را داریم. متاسفانه ما به مبحث اخلاق که راست بگوییم، دروغ نگوییم، تهمت نزنیم و آبروریزی نکنیم آنطوری که باید و شاید بها نمی دهیم، یعنی نماز را می خوانیم، روزه را هم می گیریم، خدا را هم قبول داریم و قرآن را هم می خوانیم ولی به مبحث اخلاق که می رسیم خیلی عادی و آرام به توهین و تهمت شروع می کنیم. این توهین گاهی به عملو گاهی به زبان است.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: به نظر من باید دو کار را انجام دهیم؛ اول بازدارندگی کنیم؛ ما در حدیث داریم که امام مجتبی (ع) فرمودند: «آنچه که به چشمت دیدی حق است، اما آنچه که به گوشت شنیدی قبول نکن»، ما این را عمل نمی کنیم! حرف را می گوییم، شنیده ایم، شنیده اند، گفته اند، می گویند وقتی ما این را به صورت یک خبر قطعی و حتمی می گیریم به طور طبیعی روی آن می ایستیم و بعد هم معلوم می شود که از ابتدا دروغ است و صحیح نیست. اما باید بگوییم هر چیزی گفتنی نیست، باید بازدارندگی کنیم.

اکرمی در تشریح مورد دوم گفت: اگر یک حرفی زده شد واقعا پاسخ متین و منطقی بدهیم و بگوییم شما اشتباه می کنید این نبوده و این درست نیست؛ مثلا در مورد اتهامات اخیر وقتی مقام معظم رهبری می فرمایند، «دولت را تقویت کنید» دیگر نباید اشخاصی بگویند که حسن روحانی خیانت کرده و باید محاکمه شود.(اینجا) باید جواب بدهیم منتها جواب متین و منطقی را بگوییم.

وی بیان کرد: باید به این افراد گفته شود که اولا شما از کجا فهمیدید که ما خیانت کردیم و ثانیا رهبری که خلاف حرف تو را می زند می گویند که دولت را تقویت کنید. شما می گویید خیانت کرده و محاکمه باید بشود!

این عضو جامعه روحانیت ادامه داد:اگر ادعایی هست، باید دلیل ارائه شود؛ «البینه للمدعی -آن کسی که مدعی است باید بگوید به این دلایل فلانی خلاف کرده است»، وقتی شما دلیل نمی آورید ابراز شما خلاف است، باید جواب داد ؛ از من گوینده تا شما شنونده همه ما باید کوشش کنیم، با دلیل حرف بزنیم، با شاهد حرف بزنیم، درست حرف بزنیم.

202/201

کد خبر: 668828

وب گردی

وب گردی