200میلیارد ریال سهم هر استان برای طرح مقاوم سازی روستایی / مشارکت اقتصادی روستاییان بین 38 تا 40 درصد

معاون برنامه ریزی امور زیربنایی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: هر استانی می تواند تا سقف 200 میلیارد ریال با 15 درصد بخشودگی در سود کارمزد از تسهیلات اعتباری بانک سینا برای پروژه های مقاوم سازی روستایی استفاده کند.

به گزارش ایسکانیوز، نعمت الله رضایی عصر چهارشنبه در نشست شورای برنامه ریزی استان در سرسرای شهید رجایی استانداری خوزستان با بیان این که دستگاه های دولتی در سال جاری برای توسعه اشتغال 43 هزار میلیارد ریال تقبل کردند، افزود: باید این تسهیلات را به سمت پروژه های راهبردی ملی سوق داد.
رضایی گفت: دستگاه های دولتی استان خوزستان در سال جاری ایجاد هشت هزار و 517 فرصت شغلی را تقبل کردند که این مشاغل با اعتبار یک هزار و 688 میلیارد و 900 میلیون ریال محقق خواهد شد.
وی یادآور شد: در سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور 12 برنامه ملی از سیاست های اقتصاد مقاومتی استخراج کردیم و در این برنامه ها چهار هدف اصلی در پروژه ها تعریف شد که نخست افرایش نرخ مشارکت اقتصادی روستاییان است.
رضایی تصریح کرد: این مهم با ایجاد زمینه اشتغال برای جمعیت غیرفعال روستایی، افزایش مشارکت زنان در فعالیت های اقتصادی محقق می شود.
معاون برنامه ریزی امور زیربنایی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور نرخ مشارکت زنان روستایی در فعالیت های اقتصادی را 12.5 درصد اعلام کرد.
وی ادامه داد: هدف دوم این برنامه ایجاد اشتغال پایدار روستاییان است که با افزایش سهم سرمایه گذاری دولتی و غیردولتی و اعمال سیاست های تشویقی برای جذب سرمایه های خرد و کلان و تشویق سرمایه گذاری در مناطق مختلف به ویژه مناطق مرزی محقق خواهد شد.
رضایی بیان کرد: در هدف سوم این برنامه اصلاح ساختار اقتصادی روستاها دنبال می شود که با افزایش سرمایه گذاری در جهت افزایش سهم نیروی کار و ارزش افزوده در بخش های خدمات ، صنعت و سرمایه گذاری در بخش های اقتصادی معدن، گردشگری و صنایع دستی، دست یافتنی است.
معاون برنامه ریزی امور زیربنایی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور اضافه کرد: همچنین هدف چهارم این برنامه افزایش سهم اقتصاد روستا است که باید اولویت های سرمایه گذاری استان را به تفکیک شهرستان در این برنامه داشته باشیم.
نرخ مشارکت اقتصادی روستاییان بر اساس آخرین سرشماری بین 38 تا 40 درصد اعلام شده بود.
402

کد خبر: 668985

وب گردی

وب گردی