حمایت سازمان برنامه و بودجه از طرح تحول آموزش علوم پزشکی

رئیس امور سلامت سازمان برنامه و بودجه، آموزش علوم پزشکی را بخش زیربنایی نظام سلامت برشمرد و گفت: برای توسعه کشور نیازمند توجه ویژه به حوزه آموزش هستیم.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، دکتر حسینی در روز دوم همایش رصد تحقق بسته‌های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی (دانشگاه و تحول در آموزش)، گفت: در حال حاضر موقعیتی استثنایی در کشور برای توسعه حوزه سلامت وجود دارد که باید از آن بهره برداری نماییم.

او گفت: بسیاری از مدیران ارشد در سازمان برنامه و بودجه از پیشکسوتان حوزه بهداشت و درمان هستند و ارتقای نظام سلامت خصوصا طرح تحول نظام سلامت از علاقمندی‌های رئیس این سازمان است و حضور افراد صاحب نظر در کمیسیون بهداشت مجلس نیز فرصتی مناسب است که باید از آن بهره برداری کرد.

رئیس امور سلامت سازمان برنامه و بودجه کشور همچنین حضور افرادی مانند وزیر بهداشت و معاون آموزشی وزارت بهداشت را فرصتی مغتنم برای نظام سلامت برشمرد و گفت: همه شرایط مهیا است تا در کنار امور جاری حوزه آموزش علوم پزشکی طراحی مناسبی در راستای توسعه آموزش داشته باشیم.

دکتر حسینی گفت: در سازمان برنامه و بودجه طرح تحول نظام سلامت به طور جدی پیگیری می‌شود و فرایندهای کاری باید در خود مجموعه وزارت بهداشت ساماندهی شود.

او همچنین افزود: بنا بر این است که بودجه‌های پایداری برای طرح تحول نظام سلامت تصویب شود چرا که این طرح از جمله اقدامات شاخص دولت تدبیر و امید است.

رئیس امور سلامت سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: تحول در آموزش علوم پزشکی مهمترین بخش طرح تحول نظام سلامت است چرا که این حوزه بخش زیربنایی نظام سلامت است و جای خوشبختی است که بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی به خوبی طراحی شده و با جدیت در حوزه معاونت آموزشی در دست پیگیری است.

او گفت: در جلساتی که با معاون آموزشی وزارت بهداشت داشتیم اعلام کردیم که آمادگی داریم که از این طرح حمایت کنیم.

دکتر حسینی گفت: برای توسعه کشور نیازمند افرادی توسعه محور و دانشمند هستیم و تربیت این افراد برعهده حوزه آموزش علوم پزشکی است و باید به این حوزه توجه ویژه‌ای شود.

رئیس امور سلامت سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: با چالش‌هایی که به لحاظ اعتباری در حوزه آموزش علوم پزشکی وجود دارد باید به سمت آموزش هدف مدار و باتوجه به نیازهای کشور برویم که خوشبختانه در طرح تحول آموزش دیده شده است.

دکتر حسینی گفت: با نگاه ویژه‌ای که به حوزه آموزش علوم پزشکی داریم درصدد هستیم تا با معاونت آموزشی وزارت بهداشت طرح هایی را جهت ارتقای آموزش نظام سلامت پیگیری کنیم.

رئیس امور سلامت سازمان برنامه و بودجه کشور در پایان حضور تعداد زیادی از صاحبنظران را از نقاط قوت برنامه تحول آموزش علوم پزشکی برشمرد و گفت: اعضای هیات علمی بدنه اصلی دانشگاه‌های علوم پزشکی هستند و باید در اجرای برنامه تحول آموزش علوم پزشکی از این بدنه استفاده شود.

20104

کد خبر: 669002

وب گردی

وب گردی