همکاری‌های ایران و کره‌جنوبی در فناوری نانو توسعه می یابد

همزمان با حضور اعضای ستاد ویژه توسعه نانو و فناوران ایرانی در نمایشگاه ‌فناوری‌نانو کره‌جنوبی زمینه توسعه همکاری‌ها میان دو کشور در حوزه فناوری نانو فراهم شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، نمایشگاه ‌فناوری‌نانو کره (Nano Korea ۲۰۱۶) در تیرماه سال جاری در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی کینتکس کره‌جنوبی برگزار شد. این نمایشگاه رویدادی پیشرو و تخصصی در حوزه فناوری‌نانو است و بازاری جهانی برای تجاری‌سازی، توسعه و تحقیق در حوزه فناوری‌نانو به شمار می‌رود.

ستاد توسعه فناوری‌نانو و چند شرکت فعال در حوزه محصولات مبتنی بر فناوری‌ نانو نیز در راستای معرفی، عرضه و ایجاد بازار محصولات پیشرفته ایرانی و همچنین رصد آخرین تحولات فناوری نانو در این نمایشگاه شرکت‌ کردند. همزمان با این رویداد، ضمن انعقاد دو توافقنامه‌، زمینه توسعه همکاری‌ها میان دو کشور در حوزه فناوری نانو فراهم شد.

انعقاد توافقنامه بین ستاد فناوری نانو و اتحادیه تحقیقات نانوفناوری کره‌جنوبی (NTRA)

در پی دوره‌های متعدد حضور ستاد توسعه فناوری نانو و شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه فناوری نانو کره‌جنوبی و در راستای تقویت تعاملات و همکاری‌های دو کشور در این حوزه، طی مراسمی همزمان با نمایشگاه فناوری‌ نانو کره‌جنوبی NANOKOREA۲۰۱۶ در محل KINTEX (محل برگزاری نمایشگاه و کنفرانس)، توافقنامه همکاری بین ستاد فناوری نانو به نمایندگی دبیر ستاد نانو و اتحادیه تحقیقات نانوفناوری کره‌جنوبی (NTRA) به نمایندگی دکتر هی‌گوکلی به امضا رسید.

هدف از این توافقنامه توسعه همکاری فناورانه بین توسعه‌دهندگان و به بکارگیرندگان محصولات و فناوری‌های حوزه فناوری نانو از طریق اتحاد استراتژیک بین ستاد فناوری نانو و NTRA عنوان شده است.

از جمله مفاد این توافقنامه همکاری می‌توان به تبادل اطلاعات محصولات و فناوری‌های حوزه فناوری نانو بین دو کشور، شناسایی تامین‌کنندگان و متقاضیان محصول و فناوری در دو کشور، توسعه همکاری بین تامین‌کنندگان و همچنین میزبانی مشترک سمینارها و کارگاه‌های آموزشی اشاره کرد.

توافقنامه همکاری بین ستاد فناوری نانو و انجمن تحقیقات نانوفناوری کره‌جنوبی (KoNTRS)

در راستای تقویت تعاملات و همکاری‌های علمی، فناوری و صنعتی میان ایران و کره‌جنوبی در حوزه فناوری نانو، طی مراسمی همزمان با نمایشگاه NANOKOREA۲۰۱۶، توافقنامه همکاری بین ستاد فناوری نانو به نمایندگی دبیر ستاد نانو و انجمن تحقیقات نانوفناوری کره‌جنوبی (KoNTRS) به نمایندگی دکتر کی‌بوم‌کیم به امضا رسید.

هدف از این توافقنامه توسعه و ارتقای همکاری در تمامی جنبه‌های علم و فناوری حوزه نانو است. این همکاری‌ها شامل همکاری‌های دوجانبه یا چندجانبه تحقیق و توسعه، برنامه‌ریزی برای کارگاه‌های آموزشی و برنامه‌هایی برای کاربران نانوفبها و آزمایشگاه‌ها خواهد بود.

همچنین شبکه‌سازی، همکاری در توسعه زیرساخت‌ها، توسعه مشترک استانداردها و سرمایه‌گذاری مشترک نیز در توافقنامه بعنوان محورهای همکاری ذکر شده اند. بعلاوه، تبادل فناوری از طریق فروم‌های تبادل فناوری و شرکت در نمایشگاه‌های فناوری نانو سالانه در دو کشور و همکاری در حوزه آموزش در سطوح مختلف در کنار مباحث مربوط به سیاستگذاری علم و فناوری نانو نیز در این توافقنامه مطرح شده است.

تقدیر از دبیر ستاد توسعه فناوری نانو به دلیل تلاش برای توسعه همکاری‌های بین‌المللی

در مراسم افتتاحیه نمایشگاه فناوری نانو کره‌جنوبی NANOKOREA۲۰۱۶ به پاس فعالیت‌های ستاد فناوری نانو در توسعه همکاری‌های بین‌المللی به خصوص بین دو کشور ایران و کره‌جنوبی، از دکتر سعید سرکار، دبیر ستاد توسعه فناوری نانو تقدیر به عمل آمد و به همین منظور لوح یادبودی توسط دکتر هی‌ گوک‌ لی رئیس موسسه NTRA به ایشان اعطا شد.

در نمایشگاه ‌فناوری‌نانو کره (Nano Korea ۲۰۱۶)، در مجموع ۴۲۰ شرکت از ۱۵کشور دنیا مهمترین فناوری‌ها و محصولات کاربردی خود را به منظور خلق دامنه وسیعی از تجارت فناورانه به نمایش گذاشتند.

20104

کد خبر: 669043

وب گردی

وب گردی