اولین سمپوزیوم بایو متریال ها و تکنیک های پیوند استخوان در جراحی ها دهان دانشگاه آزاد اسلامی آغاز بکار کرد

اولین سمپوزیوم بایو متریال ها و تکنیک های پیوند استخوان در جراحی ها دهان به همت مرکز تحقیقات جمجمه، فه و دهان و با همکاری واحد دندانپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی آغاز به کار کرد.

به گزارش ایسکانیوز، سید علیرضا ابطحی معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم، ضمن خوشامد به مهمانان گفت: مرکز تحقیقات جمجمه، فک و صورت به عنوان میزبان این مراسم یکی از 35 مرکز تحقیقاتی علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی مشغول به فعالیت است. این مراکز تحقیقاتی پل ارتباطی بین علوم پایه، علوم بالینی و ارتباط بین علوم پزشکی و صنعت و دانشکده های غیرعلوم پزشکی هستند. خوشبختانه دانشگاه آزاد از این لحاظ که همه رشته از جمله پزشکی و غیرپزشکی را در اختیار دارد آسان تر می تواند از ارتباط این مراکز با یکدیگر استفاده کند.

او در ادامه گفت: در دوره جدید مدیریت دانشگاه آزاد و در مدت سه سالی که از آن می گذرد، در ابتدا سعی کردیم شناختی جامعی از اطلاعات پزشکی کشور داشته باشیم تا براساس آن برنامه استراتژیکی را طراحی کنیم. پس از آن برنامه ای به نام برنامه جامع علوم پزشکی در سه شاخه اصلی اداره کل پژوهش، اداره کل آموزش و اداره کل سلامت برنامه ریزی شد. با این برنامه ها در حال حاضر به جرات می توانیم بگوییم که ما از لحاظ پزشکی شناخت کامل از کشور در اختیار داریم.

ابطحی در ادامه در تشریح اقدامات انجام شده در اداره پژوهش معاونت علوم پزشکی گفت: در این اداره 35مرکز تحقیقاتی راه اندازی کردیم که در نقاط مختلف کشور در واحد های دانشگاهی مستقر هستندکه امیدوار هستیم این مراکز کمک شایانی برای تبدیل علم به سرمایه و محصول و برقراری ارتباط با صنایع و دانشکده های غیرپزشکی کنند.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد افزود: همنین دفاتر EDU را در تمام واحد های دانشگاهی تاسیس کردیم. این مراکز باعث توانمندسازی اعضای هیات علمی و همچنین ارتباط دانشجوبان با مراکز تحقیقاتی را به وجود می آورد که در نهایت همه این موارد رشد علمی در علوم پزشکی را به همراه خواهد داشت. در آماری که پس از تاسیس این مراکز ارائه شده در امتحانات جامع سال جاری دانشگاه آزاد توانست هم تعداد مردودین بسیارکمتری داشته باشد. همچنین حدود 85 درصد از کسانی که در علوم پایه و علوم اشتغال ورزی شرکت کرده اند، قبول شدند. همچنین کسانی که در سال 91 در امتحان 2/5 درصد شرکت کرده بودند یک نفر بود که این تعداد امسال به 25 نفر افزایش پیدا کرد که این موضوع نشان می دهد که برنامه اصلی دکتر میرزاده که همان ارتقای کیفیت و ارتقای آموزش در دانشکه ای علوم پزشکی بود شکل گرفته است.

ابطحی افزود: همچنین در برنامه اصلی خود سعی کردیم کمبود هیات علمی را با چند فراخوان استخدامی حل کنیم که در این فراخوان ها حدود 600 نفر جذب شدند و این مشکل را در بسیاری از واحدها مرتفع کردیم. به طوری که هم اکنون در بعضی از دانشکده های دانشگاه آزاد از لحاظ تعداد هیات علمی از بعضی دانشگاه های دولتی در وضعیت بهتری قرار داریم.

او در ادامه گفت: اما در صدر برنامه های دانشگاه توجه به شرکت‌های دانش بنیان و امور اقتصاد دانش بنیان قرار دارد که امدیوار هستیم با همکاری این مراکز و فعال تر شدن مارکز پژوهشی ارتباط مناسبی با صنعت برقرار شود.

پزشکی بازساختی یکی از موضوعات اولویت‌دار در دانشگاه آزاد اسلامی است

ابراهیم واشقانی فراهانی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه این مراسم گفت: جای خوشحالی است که مرکز تحقیقات جمجمه، فک و صورت با عمر کوتاه خود توانسته چنین سمپوزیوم بزرگی را برگزار کند تا صاحبنظران و متخصصان در این زمینه بتوانند اطلاعات و یافته های خود را در اختیار دانشجویان قرار دهند. انتظار هم می‌رود که در طول برگزاری این سمپوزیوم که آخرین یافته‌های پژوهشی مورد بررسی قرار میگیرد، باعث رشد و بالندی و ارتقای این موضوع مهم علمی در کشور شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد در ادامه با باید مقالات استفاده شده دراین سمپوزیم در ژورنال های معتبر علمی و پزشکی نمایه شوند گفت: امروزه علوم مرز نمی شناسد و قاعدتا به دلیل اهمیت و پیچیدگی این رشته ها می توان از علم سایر نقاط دنیا استفاده کرد. واشقانی فراهانی با بیان اینکه موضوع پزشکی بازساختی یکی از موضوعات اولویت‌دار در دانشگاه آزاد اسلامی است افزود: همچنین متناظر با ستاد فناوری‌های بنیادی و پزشکی بازساختی که در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فعالیت می کند، کمیته ای متناظر با آن در دانشگاه آزاد تشکیل شده است و به طور ویژه روی مهندسی بافت فعالیت می کند.

افق بسیار روشن در انتظار مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی است

زالی رییس سازمان نظام پزشکی کشور در ادامه این برنامه گفت: خوشحال هستم در چنین سمپوزیوم حضور دارم گفت: جای برگزاری چنین سمپوزیم هایی درکشور خالی است و در حقیقت با برگزار این دست برنامه های نوآوری های حوزه پزشکی ارائه می شود. جا دارد که از همکاران دانشگاه ازاد اسلامی و مرکز تحقیقات جمجمه، فک و صورت تشکر می کنم.

اودر ادامه با بیان اینکه در چنین سمپوزیوم هایی تیم ورک در بین کسانی که در حوزه علوم پزشکی فعالیت می کنند افزود: از دل همه مباحثی که امروز و فردا در این سمپوزیوم مطرح می شود، شاهد پیشرفت شاخه مهمی از علوم پزشکی پزشکی خواهیم بود.

رییس سازمان نظام پزشکی کشور افزود: از مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد دندانپزشکی و مرکز تحقیقات جمجمه، فک و صورت هم تشکر می کنم که این اطلاعات را جمع آوری کردند تشکر میکنم. از مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی هم به خاطر اینکه تحقیقات و پژوهش را یکی از مهمترین برنامه های خود قرار دادند و به خاطر حرکت به سمت مسائل آموزشی و بالا بردن سطح کیفی که دستاور بزرگ و سترگ ملی را به بار داشته، تشکر می کنم. خوشحال هستیم این تفکر در دستور کار مسئولان ارشد دانشگاه آزاد اسلامی قرار دارد و این موضوع نشانگر افق بسیار روشن در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی است.

20101

کد خبر: 669056

وب گردی

وب گردی