افزایش جمعیت منوط به رفع مشکلات معیشتی و داشتن امنیت شغلی است/پیری جمعیت ایران در آینده نزدیک

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولان به تناسب وجود زیرساخت های رشد جمعیت در کشور، از جوانان انتظار داشته باشند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان محمد وحدتی هلان عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: تا زمانی که شرایط و زیرساخت های لازم برای رفاه نسبی جوانان در کشور فراهم نشود، مسئولان نباید انتظار رشد جمعیت را داشته باشند.

تا زمانی که شرایط و زیرساخت های لازم برای رفاه نسبی جوانان در کشور فراهم نشود، مسئولان نباید انتظار رشد جمعیت را داشته باشند

او با بیان اینکه هشدارها در خصوص کاهش رشد جمعیت بسیار جدی است، افزود: اگر روند فعلی کاهش رشد جمعیت ادامه یابد قطعا در آینده ای نزدیک باید انتظار افزایش تعداد سالمندان و جمعیت کهنسال را داشته باشیم.

وحدتی هلان ادامه داد: ترس جوانان از ازدواج و یا حتی افراد متأهل از فرزندآوری، نبود امنیت شغلی و مشکلات معیشتی است که دستگاه های متولی امر، اگر این 2 بحران را به طور ریشه ای حل کنند، می توان به افزایش رشد جمعیت امیدوار بود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولان ذیربط برای حل این مشکل، قانون افزایش مرخصی زایمان را تصویب کرده اند در حالی که ابتدا باید بحران اقتصاد، اشتغال و امنیت شغلی حل شود تا افراد بتوانند از قانون های وضع شده، با خیال راحت بهره مند شوند.

105105

کد خبر: 669189

وب گردی

وب گردی