"دونده ایتالیایی" در حمایت از "یوز ایرانی" دوید

رییس دفتر محیط زیست و توسعه پایدار وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اجرای پروژه ملی "یوز و لوت"، از دویدن بی‌وقفه کویرنورد ایتالیایی در مسیرهای صعب‌العبور بیابان لوت با شعار حمایت از یوز ایرانی در شهریور ماه خبر داد.

یه گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، رضا شجیع ضمن اشاره به برگزاری اولین جلسه سیاستگذاری پروژه ملی "یوز و لوت" از اجرای این پروژه توسط کویرنورد ایتالیایی در شهریور ماه سال جاری خبر داد و گفت: "مکس کالران" دونده ایتالیایی‌الاصل مسلمان منحصر به فردترین کویرنورد جهان است، چون این ورزشکار بدون توقف می‌دود، هیچ تیمی او را همراهی نمی‌کند و کل مسیر را بدون مواد غذایی و صرفا با آب سپری می‌کند. هر دو ساعت 10 دقیقه استراحت می‌کند و مجددا به مسیر خود ادامه می‌دهد.

او با بیان اینکه به مناسبت ثبت جهانی "بیابان لوت" در فهرست یونسکو تصمیم به اجرای این پروژه گرفتیم، افزود: بدین منظور با همکاری کانون سبز فارس از آقای مکس کالران دعوت کردیم که این پیشنهاد مورد استقبال وی نیز قرار گرفت و حتی یک سفر هم به ایران داشت. این دونده، اصرار دارد از مسیرهای سخت و صعب‌العبور حرکت کند.

رییس دفتر محیط زیست و توسعه پایدار وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه یک سالی است که پروژه ملی "یوز و لوت" و دعوت از این دونده ایتالیایی شروع شده است ، گفت: شعار "حمایت از یوز ایرانی" برای این اقدام انتخاب شده است.

شجیع با اشاره به اعلام حمایت هومن جوکار مدیر پروژه ملی یوزپلنگ و انجمن پوز پلنگ ایرانی از این پروژه، گفت: "کالران" مسیر 450 کیلومتری بیابان لوت را با شعار حمایت از یوز بدون توقف می‌دود که این اتفاق در شهریور ماه محقق خواهد شد.

او با بیان اینکه هفته گذشته جلسه شورای سیاستگذاری این طرح با حضور دستگاه‌های ذیربط شامل وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون فوتبال، سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان میراث فرهنگی، کانون سبز فارس و حامیان مالی برگزار شد، افزود: قصد داریم در نتیجه این اقدام نمادین، بیابان لوت و خطراتی که این بیابان را تهدید می‌کند و همچنین گونه ارزشمند یوزپلنگ و تهدیدات و مخاطرات آن را به جهانیان معرفی کنیم و امیدواریم بتوانیم این حرکت را در یک گستره بین‌المللی اجرا کنیم.

20103

کد خبر: 669199

وب گردی

وب گردی