فرودگاه امام، مهمان جدید قطار سریع السیر تهران-اصفهان

اتصال خطوط ریلی به بنادر و فرودگاه‌های ایران یکی از اصلی ترین سیاست هایی بوده که وزارت راه و شهرسازی در طول این سال ها پیگیری کرده و انجام این برنامه را بخشی از طرح کلان افزایش نفوذ راه آهن اعلام کرده است.

به گزارش ایسکانیوز، فرودگاه امام خمینی به عنوان فرودگاهی که بناست در آینده نزدیک توان رقابت با رقبای منطقه ای خود را پیدا کند در طول ماه های گذشته با تغییراتی جدی رو به رو شده است.

پس از تصویب طرح ابتدایی تاسیس شهر فرودگاهی امام و البته وارد شدن شرکت مشاور هلندی به این مجموعه، طرح هایی مانند تاسیس منطقه آزاد تجاری و راه اندازی بندر خشک امید بیشتری به اجرایی شدن پیدا کرده اند و حالا وزیر راه از اتفاقی جدید در این فرودگاه خبر داده است.

هرچند اتصال ریلی این فرودگاه به پایتخت از سال ها پیش مطرح بوده و در کنار مترو پرند رساندن ریل به فرودگاه اما نیز در دستور کار قرارداشته است اما بر اساس خبر جدیدی که وزیر راه و شهرسازی ارائه کرده حالا این فرودگاه در صف ایستگاه های راه آهن سریع السیر تهران – قم – اصفهان نیز قرار خواهد گرفت.

این خط ریلی که برای نخستین بار در ایران ساخته خواهد شد و چینی ها با سرمایه گذاری بیش از دو میلیارد دلاری پای آن ایستاده اند بر اساس طرح های جدید از نزدیکی فرودگاه امام نیز عبور خواهد کرد.

این برنامه در کنار اتصال ریلی پایتخت به فرودگاه امام، برای مسافران شهرهای قم و اصفهان و البته دیگر استان های مرکزی ایران نیز اهمیتی جدی خواهد داشت. فرودگاه امام به عنوان هاب پروازهای بین المللی ایران در طول سال های گذشته به بسیاری از استان ها مجاور پایتخت نیز خدمات رسانی کرده و با رساندن قطار سریع السیر به آن می توان انتظار داشت همین روند در طول سال های آینده با امکاناتی بیشتر تسهیل شود.

ورود ایران به عرصه حمل و نقل ترکیبی و قرار دادن مسیرهای ریلی، دریایی و هوایی در یک مسیر بخشی از برنامه ریزی کلانی است که به بازگرداندن رتبه کشوربه صدر جدول کشورهای ترانزیتی منطقه می پردازد. برنامه ای که در طول هفته های گذشته و در جریان نهایی شدن ورود آذری ها به خط آهن آستارا گامی مهم را برداشته و در صورت افزایش حضور سرمایه گذاران خارجی در دیگر حوزه ها می تواند بسیار زودتر از پیشبینی های ابتدایی تکمیل شود.

601/401

کد خبر: 669226

وب گردی

وب گردی