پی وی سی رکورددار معاملات در تالار پتروشیمی

پی وی سی ها هفته گذشته در صدر محصولات پر رقابت گروه پلیمری ها قرار گرفتند. 

به گزارش ایسکایوز به نقل از پایگاه خبری بورس کالای ایران، بررسی آمار معاملات تالار پتروشیمی در روز سه شنبه گذشته به عنوان اصلی ترین روز معاملات محصولات پلیمری نشان می دهد که در این روز ۳۶ هزار و ۱۰۲ تن محصول مورد معامله قرار گرفت. همچنین در این روز ۳۹ هزار و ۸۸۹ تن پلیمر عرضه شد و تقاضای خریداران ۲۵۸ هزار و ۳۰۶ تن بود.

به این ترتیب پی وی سی گرید ۶۵ اروند با حجم ۱۸۰ تن عرضه و ۶۹۴۰ تن تقاضا داشت، قیمت پایه آن ۲ هزار و ۶۶۰ تومان و نرخ خرید آن هم ۲ هزار و ۹۲۶ تومان رقم خورد.

پی وی سی گرید ۶۵ پتروشیمی غدیر هم با حجم ۲ هزارتن به صورت نقدی عرضه شد و ۱۸۵۰۰ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۲ هزار و ۶۶۰ تومان و نرخ خرید آن هم ۲ هزار و ۹۲۶ تومان رقم خورد.

پی وی سی ۶۵ غدیر هم که به صورت سلف و با حجم ۳ هزار تن عرضه شده بود، ۱۵۴۰۰ تن تقاضا داشت و با قیمت ۲ هزار و ۹۲۶ تومان خریداری شد.

پلی اتیلن های ترفتالات بطری نیز حجم معاملات بالایی را به خود اختصاص دادند، به طوری که گرید های۷۸۵، ۸۲۱ و ۸۲۵ با رقابت از سوی خریداران مواجه شدند، گرید ۸۲۱ با حجم ۱۵۱۸ تن عرضه ۳۹۶۵۵ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۳ هزار و ۱۰۰ تومان و نرخ خرید آن هم ۳ هزار و ۴۱۰ تومان رقم خورد.

گرید ۷۸۵ و ۷۸۱ نیز به ترتیب با حجم ۵۰۶ و ۱۰۱۲ تن با قیمت ۳ هزار و ۲۴۹ تومان مورد معامله قرار گرفت. همچنین در هفته ای که گذشت پلی اتیلن های سبک فیلم نیز از محصولاتی مورد توجه بازار بوده و با رقابت از سوی معامله گران خریداری شدند.

به گفته فعالان بازار، مشکلات تولید مجتمع های تولیدکننده پی وی سی از دلایل کاهش عرضه این کالاها و رغبت معامله گران برای خرید آنها محسوب می شود.
601/401

کد خبر: 669233

وب گردی

وب گردی