آیا حسن روحانی"عمروعاص"و"ضدولایت فقیه"است؟

حجت الاسلام والمسلمین محسن غرویان در یادداشتی در روزنامه ای نوشت:در روزهای اخیر شاهد حملات تند با ادبیاتی عجیب آن هم از تریبون‌های رسمی علیه رییس‌جمهور کشور هستیم. گاه او را «عمر و عاص» و گاه «ضد‌ولایت فقیه» و گاهی هم «خائن» می‌خوانند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روزنامه اعتماد، این یادداشت آمده است:

با کمال تاسف برخی هم‌لباس‌های آقای روحانی ایشان را متهم به زوال ارزش‌های اسلامی در جامعه می‌کنند. چه اتفاقی در این سال‌ها افتاده که چنین ادبیاتی بر کشور ما حاکم شده است؟!

در حالی که به نظر می‌رسد به ویژه چهره‌های حوزوی باید این فرصت به دست آمده برای روحانیت را قدر بدانند چرا که رییس دولت چهره‌ای روحانی و از شاگردان امام و محصول حوزه علمیه قم و شاگرد شهید بهشتی است. به هر حال در تاریخ تشیع و حوزه و روحانیت چنین فرصتی کمتر به دست آمده که یک طلبه تحصیلکرده حوزه بتواند در لباس رییس دولت اسلامی و دینی در مجامع بین‌المللی حضور پیدا کرده و سخنرانی کند و دیدگاه اسلام و مسلمین را در حضور شخصیت‌های برجسته جهان و سیاستمداران بزرگ و روسای جمهور عالم مطرح کند.

به اعتقاد من هرگونه تندروی نسبت به دولت و رییس دولت و ریاست جمهور جفا، ظلم و بی‌انصافی است. معلوم نیست و من نمی‌دانم چرا بعضی از چهره‌های روحانی ما این فرصت را غنیمت نمی‌دانند و چنین ظلم‌ها و تعابیر ناروایی را در مورد دولت و شخص رییس جمهور بیان می‌کنند. در حالی که با توجه به شرایط منطقه‌ای و شرایط داخلی ما باید حامی و پشتیبان دولت باشیم. نمازهای جمعه و تریبون‌های نماز و تریبون‌های مذهبی باید وحدت را تقویت و حمایت کنند و انسجام ملی و انسجام بین روحانیت و سایر اقشار را دایما تبلیغ کنند. باید اعلام کنند با هر گونه تندروی و افراط مخالف هستند نه اینکه بعضا خودشان سردمدار تندروی در جامعه شوند.

خوشبختانه دیدگاه مقام معظم رهبری هم حمایت از دولت است. اما کسانی هستند که خودشان را از رهبری هم جلوتر می‌دانند و در حالی که داعیه‌دار پیروی از ولایت فقیه هستند این افراطگری‌ها را روا می‌دارند. اگرچه این حمله‌ها بیشتر از طرف هم‌لباس‌های دکتر روحانی علیه ایشان انجام می‌شود اما من فکر می‌کنم پشت صحنه افراد دیگری هستند و از بعضی از چهره‌های روحانی سوءاستفاده می‌کنند. در واقع رقبای سیاسی دکتر روحانی در لباس روحانیت نیستند اما آنها از بعضی چهره‌های تندرو افراطی روحانی سوءاستفاده می‌کنند و آنها را وارد چنین تندروی‌هایی می‌کنند.

202/201

کد خبر: 669333

وب گردی

وب گردی