فلاحت پیشه: توهین به رئیس جمهور، زیر سئوال بردن رای مردم است/ رعایت انصاف اولین شرط تحقق اخلاق سیاسی است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس معتقد است که بهترین راه برای پیشگیری از توهین و تخریب چهره های سیاسی کشور از جمله رئیس جمهور رعایت اخلاق سیاسی است.

حشمت الله فلاحت پیشه در گفت و گو با ایسکانیوز با اشاره به تخریب رئیس جمهور و توهین هایی که از برخی تریبون ها علیه وی شنیده می شود گفت: افراد داری دو شخصیت حقیقی و حقوقی هستند که توهین به شخصیت های حقیقی کلا جرم است و نباید صورت گیرد چراکه خلاف اخلاق است.

وی افزود:در برخی موارد شخصیت حقوقی افراد نیز مطرح می شود یعنی ارتباطی که آن افراد در حوزه های حقوقی، قانونی، ساختاری و ارتباط با مردم دارد.

نماینده مردم اسلام آبادغرب و دالاهو خاطرنشان کرد: رئیس جمهور بالاترین مقام اجرایی کشور است و یک سری حقوق قانونی دارد و دیگر اینکه مردم به او رای داده اند و حتی کسانی که به او رای هم نداده اند، یکی از نامزدهایی بوده است که بر سر انتخابش فکر کرده اند.

فلاحت پیشه تاکید کرد: توهین به رئیس جمهور توهین به همه ساختارهای حقوقی، قانونی و مردمی کشور و زیر سئوال بردن رای مردمی است که به او رای داده اند لذا این کار نباید به هیچ وجه صورت بگیرد.

وی افزود: حتی در برخی موارد که سیاستمدارهای کشور از حقوق خودشان هم می گذرند ولی این واقعیت وجود دارد که اخلاق سیاسی در جامعه اقتضاء‌ می کند این کار صورت نگیرد و این خلاف اخلاق سیاسی است.

این نماینده مجلس در پاسخ به این سئوال که با توجه به فضای انتخابات ریاست جمهور آینده و احتمال تشدید بداخلاقی ها چگونه می شود از این تخریب ها و توهین ها پیشگیری کرد؟ گفت: بهترین برخورد پیشگیرانه این است که افراد در مواجه به اتفاقاتی که در کشور می افتد، بیش از پیش اخلاق سیاسی را رعایت کنند که اولین مرحله آن انصاف است و من معتقدم که باید با انصاف با موضوعاتی از این دست برخورد کرد تا اخلاق سیاسی در جامعه محقق و اجرا شود.

204/201

کد خبر: 669379

وب گردی

وب گردی