داوران بخش سینمایی جشنواره سلامت معرفی شدند

داوران بخش سینمایی نخستین جشنواره سلامت معرفی شدند و آثار این بخش را ارزیابی می کنند.

به گزارش روابط عمومی اولین جشنواره فیلم سلامت، سید رضا میرکریمی، فرشته طائر پور، فریدون جیرانی، علی معلم و دکتر شهرام رفیعی فر به عنوان اعضای هیات داوران آثار بلند سینمایی نخستین جشنواره فیلم سلامت انتخاب شدند و آثار برتر این بخش از جشنواره را بر می گزینند.
علیرضا رضاداد مدیریت این بخش را برعهده دارد.
دکتر شهرام رفیعی فر پزشک است و هم اکنون سرپرستی دفتر آموزش و ارتقا سلامت وزارت بهداشت و درمان را عهده دار است.
سیدرضا میرکریمی فارغ التحصیل گرافیک از دانشکده هنرهای زیبای تهران است و فعالیت در سینما را از سال ۱۳۶۶ با فیلم کوتاه ۱۶ میلیمتری برای اوآغاز کرد.
کودک و سرباز، زیر نور ماه، اینجا چراغی روشن است، خیلی دور خیلی نزدیک، به همین سادگی، امروز و دختر از جمله آثار این فیلمساز است. میرکریمی جوایز متعددی را بدست آورده که از جمله آن می توان به بالن نقره‌ای جشنواره سه قاره نانت - فرانسه و کفش طلایی فستیوال کودکان و نوجوانان زلین ( کودک و سرباز)، سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر( خیلی دور خیلی نزدیک و زیر نورماه) و جایزه بهترین فیلم هفته منتقدین جشنواره کن ( زیر نور ماه) اشاره کرد.
فریدون جیرانی کارگردان و تهیه کننده سینما است. وی علاوه بر فعالیت در عرصه کارگردانی و تهیه کنندگی سال ها در زمینه مطبوعات سینمایی فعالیت داشته که از جمله آن می توان به سردبیری مجله سینما اشاره کرد.
من مادرش هستم، قصه پریا، مرگ تدریجی یک رویا، پارک و سالاد فصل از جمله آثار این کارگردان سینما است.
فرشته طائرپور از تهیه کنندگان سینمای ایران است و در ادوار مختلف جشنواره فجر و جشنواره های بین المللی به عنوان داور حضور داشته است.
آینه های روبرو، نخودی، زن دوم، مدرسه پیرمردها، پاتال و آرزوهای کوچک و گلنارازجمله آثاری است که توسط طائرپور تهیه شده است.

علی معلم نویسنده، تهیه کننده، کارگردان و منتقد سینما صاحب امتیاز و مدیر مسئول ماهنامه دنیای تصویر است. وی همچنین ریاست انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی را نیز برعهده داشته و در چند دوره داور جشنواره فیلم فجر بوده است.
شوکران، گاوخونی، ازدواج به سبک ایرانی و فیلم آل از جمله آثاری است که از سوی معلم تهیه شده است.
نخستین جشنواره فیلم سلامت به ریاست دکتر سیدمحمدهادی ایازی و دبیری دکتر ابراهیم داروغه زاده از ۱ تا ۵ شهریورماه برگزار خواهد شد.
503502

کد خبر: 669395

وب گردی

وب گردی