قائم مقام موسسه حفظ و نشر آثار امام (ره): دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند زمینه آموزش هنرهای سنتی را فراهم آورد

حمید انصاری، قائم مقام موسسه حفظ و نشر آثار امام خمینی (ره) مهم‌ترین رسالت دانشگاه را توسعه آموزش ودانش دانست و ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی را برای آموزش هنرهای سنتی ایرانی اسلامی مناسب خواند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از آنا، حمید انصاری، قائم مقام موسسه حفظ و نشرآثار امام خمینی‌(ره) درباره درباره تاسیس نگارخانه هنرهای سنتی و هنرهای تلفیقی در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: هنرهای تلفیقی برآمده از نظریه‌های سنت و مدرنیسم است. ما باید یک انتقال واقع‌بینانه از دوره گذار بین سنت و مدرنیسم داشته باشیم؛ یعنی مقوله‌ای که حافظ سنت‌ها باشد و از آخرین رهیافت‌های معرفتی و عملی بشری بهره ببرد.

او با بیان اینکه نفی هر کدام از مبانی سنت و مدرنیسم در مقابل هم امکان‌پذیر نیست، گفت : دانشگاه می‌تواند با تلفیق هنر مدرن و هنر سنتی، حوزه‌ای ایجاد کند که هنرهای سنتی حفظ و از تقابل بین هنر مدرن و سنتی نیز جلوگیری شود.

انصاری به ظرفیت‌های خوب این دانشگاه برای فعالیت در زمینه هنرهای سنتی اشاره کرد و افزود: امروز ما در نقطه‌ای در جهان ایستاده‌ایم که در حوزه هنر، دانش و تجربه برایند یک تحول از بنیان‌های گذشته به مبانی جدید است و سیر تکامل بشری رو به جلو است.

عضو شورای راهبردی فرهنگی واجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: برای هنر نباید شرق و غرب قائل بود، اینکه خاستگاه هنر مدرن در غرب بوده، درست است. اما ما باید راه‌کاری داشته باشیم که هنر خود را در قالب آن هنر مدرن عرضه کنیم.

انصاری مهم‌ترین رسالت دانشگاه را توسعه آموزش و دانش دانست و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند زمینه آموزش هنرهای سنتی و گذشته کشور را با استفاده از استادان برجسته‌ای که داریم برای جوانان فراهم کند.

قائم‌مقام موسسه حفظ و نشر امام خمینی(ره) افزود: دانشگاه باید با کمک استادان تجربی خبره که مدرک دانشگاهی ندارند برجستگی‌های هنر سنتی اصیل ایرانی و اسلامی را به زبان آموزش تبدیل کند.

او گفت: دانشجویان هنر مخصوصا در حوزه هنرهای سنتی ایران باید کارگاه‌های عملی و تجربی زیرنظر استادان تجربی داشته باشند که این موارد از ظرفیت‌های دانشگاه است.

20104

کد خبر: 669415

وب گردی

وب گردی