وزیر بهداشت خبر داد: افزایش 27درصدی مشارکت دانشجویان علوم پزشکی در ورزش همگانی

وزیر بهداشت خبر داد: ۶۵ هزار نفر از دانشجویان در خوابگاه‌ها در سال گذشته در ورزش های همگانی شرکت کرده‌اند و تاکید کرد انتظار وزارت بهداشت این است که است همه هزار دانشجوی علوم پزشکی سفیران حوزه سلامت باشند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت، دکتر سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی در آیین افتتاحیه دوازدهمین المپیاد ورزشی دانشجویان پسر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: انتظار ما این است که همه 180هزار دانشجوی دانشگاه‌های علوم پزشکی در ورزش‌های همگانی شرکت کنند.

او ایام ولادت امام رضا(ع) را تبریک گفت و ادامه داد: هر کس مولا علی بن موسی‌الرضا(ع) امام او است به این فرمایش ایشان توجه کند که کسانی فضیلت دارند که پس از انجام واجبات دل مردم را شاد می‌کنند.

وزیر بهداشت افزود: در کشور ما افرادی هستند که ادعای پیروی از امام معصوم دارند اما با کم‌کاری، ندانم‌کاری و نسنجیده‌گویی حرف‌هایی می‌زنند که باعث ایجاد یاس در مردم می‌شود.

او بر تبعیت از پیامبر اکرم(ص) و ائمه(ع) تاکید کرد و گفت: باید رازداری را از خداوند، مدارا را از پیامبر اسلام و صبر را از ائمه اطهار یاد گرفت و همین درس‌ها برای زندگی امروز ما کفایت می‌کند.

هاشمی سلام دکتر روحانی، رئیس جمهور را به ورزشکاران ابلاغ کرد و گفت: امیدوارم دولت جمهوری اسلامی ایران بتواند به همه اهداف خود در جهت سربلندی مردم و کشور دست یابد.

او گفت: وزارت بهداشت تنها وزارتخانه کابینه است که بیشترین تماس و ارتباط را با مردم و برای خدمت به مردم دارد. مردم از بدو تولد تا مرگ و از عمق روستاها تا قلب پایتخت با این وزارتخانه سر و کار دارند. به همین خاطر سلامت و نشاط در میان فارغ التحصیلان دانشگاه‌های علوم پزشکی بسیار پررنگ و با اهمیت است.

وزیر بهداشت خبر داد: بیش از ۳۰۰ نفر در حدود دو ماه گذشته برای برگزاری المپیاد ورزشی دوازدهم تلاش کرده‌اند و از زحمات همه دست‌اندرکاران برگزاری این رویداد بزرگ ورزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، تشکر کرد.

هاشمی افزود: در سال ۹۲ با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، ۱۰درصد ار دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی در ورزش‌های همگانی شرکت می‌کردند اما امروز و پس از سه سال این میزان به بیش از ۳۷ درصد رسیده است.

20104

کد خبر: 669423

وب گردی

وب گردی