ورود دانشجویان ترکیه‌ای به ایران برای حضور در دوره آموزش زبان فارسی دانشگاه آزاد اسلامی

25 تن از دانشجویان ترکیه‌ای برای حضور در دوره آموزش زبان فارسی دانشگاه آزاد اسلامی، بعد از ظهر امروز وارد فرودگاه امام خمینی(ره) شدند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از آنا، این دانشجویان هنگام ورود مورد استقبال برخی از مسئولان معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفتند.

دوره آموزش زبان فارسی برای برگزیدگان المپیاد زبان فارسی دانشجویان ترکیه‌ای، از فردا، شنبه 23 مرداد در دانشگاه آزاد اسلامی آغاز می شود.

به گفته دربندی معاون بین‌الملل بنیاد سعدی در بعضی از کشورها مثل روسیه، ترکیه، مصر، سوریه و آذربایجان که شمار دانشجویان علاقه‌مند به زبان فارسی زیاد است، هر سال یک بار المپیاد برگزار می‌شود. از جمله اواخر سال 94 این المپیاد در ترکیه برگزار و 30 نفر از برترین‌‌های دانشگاه‌های ارز‌روم، قونیه، استانبول و آنکارا انتخاب شده اند. این افراد هزینه رفت‌وبرگشتشان را پرداخت می‌کنند و در اینجا مهمان جمهوری اسلامی ایران هستند.

دوره آموزش زبان فارسی برای دانشجویان ترکیه ای، با همکاری معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه‌ آزاد اسلامی برگزار می شود.

روز شنبه 23 مرداد افتتاحیه و 8 شهریور اختتامیه این دوره در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود. این دانشجویان فارسی دوست، هر روز صبح و عصر کلاس دارند و دو بخش آموزش زبان‌ و ادبیات در این دوره درنظر گرفته شده است. بعداز ظهرها نیز بازدیدهای فرهنگی از مکان‌هایی مثل برج میلاد، کاخ سعدآباد، جماران، موزه ملک، کتابخانه ملی و ... انجام می‌شود و دانشجویان ترکیه‌ای در پایان دوره، سفر سه روزه‌ای به اصفهان دارند.

افتتاحیه این دوره با حضور دکتر سید طه هاشمی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود و قرار است در اختتامیه دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر حداد عادل رئیس بنیاد سعدی حضور داشته باشند.

20104

کد خبر: 669454

وب گردی

وب گردی