با توافق دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج و شهرداری کلانشهر کرج ؛  مسیراحداث بزرگراه شمالی  شهید همت هموار شد

معاون دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز اعلام کرد که این دانشگاه و شهرداری کرج برای رفع مانع بخشی از طرح بزرگراه شمالی کرج به توافق رسیدند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از شبکه خبری شهروند البرز ،دکتر میر ابراهیم صدیق اظهارداشت: برای رفع برخی موانع اجرایی بزرگراه شمالی کرج 2 روز پیش یک نشست تخصصی بین مدیریت شهری کرج و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز برگزار شد.

وی ادامه داد: دراین نشست مسئولان دانشگاه برای تسریع در ساخت بزرگراه شمالی کلانشهر کرج با اختصاص حدود 2.5 هکتار از اراضی این دانشگاه موافقت کردند.

صدیق گفت : با اختصاص این اراضی در ضلع شرقی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج، بزرگراه شمالی این کلانشهر به شمال بلوار جمهوری اسلامی کرج متصل می شود.

معاون دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز اظهار داشت: مسئولان این دانشگاه با هدف گره گشایی از مشکل ترافیک شهر کرج و تسریع در ساخت بزرگراه شمالی با مدیریت شهری کرج همکاری لازم انجام دادند که انتظار می رود مسئولان اجرایی با سرعت لازم پروژه بزرگراه شمالی را به سرانجام برسانند.

عملیات ساخت بزرگراه شمالی کرج در ادامه بزرگراه شهدای البرز(شهید همت ) به مسافت 17 کیلومتر هفته گذشته آغاز شد. با ساخت این بزرگراه بخش قابل توجهی از ترافیک بزرگراه تهران - کرج کاسته می شود ضمن آنکه مسیری مناسب برای تردد مسافران شمال کشور (جاده چالوس ) و بزرگراه تهران - کرج - قزوین است.

بزرگراه شمالی کرج در انتها به آزاد راه کرج - قزوین متصل می شود. قرار است این پروژه در مدت سه سال و با هزینه 10 هزار میلیارد ریال توسط شهرداری کرج و با مشارکت بخش خصوصی ساخته شود. اکنون نیم درصد راه های کشور در استان البرز قرار دارد درحالیکه 18 درصد ترافیک کشور مربوط به راه های این است.

طبق پیش بینی کارشناسان ، با احداث بزرگراه شمالی ، حدود 20 درصد ترافیک در راه های البرز کاهش می یابد. استان البرز دارای یک هزارو 450 کیلومتر آزاد راه ، بزرگراه و راه اصلی و فرعی است.

کد خبر: 669455

وب گردی

وب گردی