نیروگاه برق 25 مگاواتی دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران راه‌اندازی می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران از راه‌اندازی نیروگاه 25 مگاواتی برق این دانشگاه در آینده نزدیک خبر داد و گفت: «دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند در تامین برق مجموعه دانشگاه و نیز تامین برق مورد نیاز در استان به دولت کمک کند.»

به گزارش ایسکانیوز، دکتر کیومرث نیازآذری در شورای تخصصی برنامه‌ریزی و امور اقتصادی دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران که در واحد ساری برگزار شد با بیان اینکه همه استادان و کارکنان عضوی از خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی هستند، گفت: رشد، شکوفای و تعالی همه ما در گرو رشد و پیشرفت مجموعه دانشگاه است و همه اعضای این خانواده بزرگ باید برای این هدف تلاش و همت کنند و مسئولیت‌پذیر باشند.

او با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در استان مازندران، فرصت اشتغال برای 3200 نفر به عنوان هیات علمی و کارمند را فراهم کرده است، ادامه داد: این تعداد پرسنل که به صورت مستقیم در واحدهای این دانشگاه شاغل هستند در حقیقت یک ظرفیت بزرگ و توانمند برای تولید و رشد بوده و باید تک تک افراد با همدلی و تعاون برای رسیدن به اهداف عالیه دانشگاه اهتمام ورزند.

نیازآذری با بیان اینکه فعالیت‌ها در واحدهای دانشگاهی بر اساس برنامه‌ریزی قبلی است، گفت: هرگونه اقدام و هزینه‌ای در واحدهای دانشگاهی استان خارج از برنامه و بودجه پیش‌بینی شده میسر نیست و همه واحدهای استان باید بر اساس برنامه پیش بینی شده حرکت کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران جابه‌جایی ردیف‌های بودجه‌ای را تخلف دانست و گفت: در صورت مشاهده موارد این چنینی برابر ضوابط برخورد خواهد شد.

نیازآذری تحقق برنامه و بودجه پیش‌بینی شده را بسیار مهم و ضروری خواند و افزود: اگر قرار باشد مسیر موفقیت را طی کنیم باید برنامه پیش‌بینی شده هم از لحاظ درآمدی و هم از لحاظ تولیدات علمی و محتوایی و هزینه‌ای به طور کامل محقق شود.

او با بیان اینکه تحقق برنامه‌های پیش بینی شده برای واحدهای استانی سخت و دشوار است، گفت: اگر برنامه محور عمل کنیم قطعا ثمرات و نتایجی که حاصل می شود برای مجموعه مفید و اثربخش است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران در مورد نحوه تصویب طرح‌های دانش‌بنیان گفت: طرح‌های ارسالی واحدهای دانشگاهی استان ابتدا در کمیسیون اقتصادی و دانش‌بنیان استان مورد بحث و بررسی توسط افراد متخصص قرار می‌گیرد و ممکن است بعضی از این طرح‌ها دانش‌بنیان نبوده و یا توجیه اقتصادی نداشته باشند اما در نهایت بعد از تایید طرح‌ها در این کمیسیون برای کمیسیون دائمی ارسال می‌شود.

او اولویت تولید محصولات را تامین نیازهای دانشگاه عنوان کرد و گفت: این موضوع به واحدهای کشور بخشنامه شده و اولویت خرید در واحدهای دانشگاهی با محصولاتی است که در سایر واحدهای دانشگاهی در استان یا کشور تولید می‌شود.

نیازآذری با بیان اینکه دوره‌های آموزشی کوتاه مدت فقط برای درآمدزایی نیست، تاکید کرد: «بسیاری از دانشجویان برگزاری کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی مقاله نویسی، پرپوزال نویسی، زبان انگلیسی، نرم افزارهای تخصصی و ... را مطالبه می‌کنند که این موضوع علاوه بر درآمدزایی موجب افزایش توانایی دانشجویان و افزایش کیفی آموزش خواهد شد.»

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران با بیان اینکه مذاکرات بسیار خوبی با مدیرکل شهرک‌های صنعتی استان صورت گرفته است، افزود: «زمینه برای همکاری متقابل با هدف همکاری در اجرای پروژه‌ها و طرح‌ها فراهم است.

20104

کد خبر: 669458

وب گردی

وب گردی