رشد 37 درصدی حجم معاملات هفتگی بورس تهران

بر اساس گزارش هفتگی بررسی بازارها که هر هفته توسط مدیریت تحقیق و توسعه بورس تهران تهیه و منتشر می­ شود، در هفته گذشته، حجم و ارزش معاملات هفتگی با رشد چشمگیری مواجه بود و به ترتیب 21 و 37 درصد افزایش پیدا کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه، در هفته گذشته شاخص کل و شاخص قیمت (ارزش وزنی) بورس اوراق بهادار تهران 0.4 درصد، شاخص کل (هم‌وزن) 1.2 درصد و شاخص قیمت (هم وزن) 1.1 درصد نسبت به پایان هفته قبل افزایش داشته­اند. از ابتدای سال تا بیستم مرداد ماه سال جاری، شاخص کل (ارزش وزنی) افت 2.5 درصدی را تجربه کرده است و شاخص کل ­هم وزن رشد 8 درصدی را از آن خود کرده است. اختلاف 10.5 درصدی شاخص ارزش وزنی و شاخص هم وزن در کمتر از 5 ماه قابل تأمل است.

در هفته گذشته شاخص فرابورس ایران 0.5 درصد و نرخ دلار مبادله‌ای 0.3 درصد افزایش داشته است. در مدت مشابه قیمت سکه بهار آزادی و نرخ یورو مبادله‌ای با افت 0.3 درصدی همراه بوده است.

بر این اساس در هفته منتهی به بیستم مرداد ماه سال جاری صنعت "زراعت و خدمات وابسته" با بازدهی 15.8درصد مثبت، در صدر صنایع بورسی قرار گرفت. در مدت مشابه صنعت "ماشین آلات و دستگاه‌های برقی" با افت 3.8 درصدی، بیشترین افت را تجربه کرد. در میان شرکت­ها در هفته گذشته، "فولاد امیرکبیر کاشان" با 27.6 درصد مثبت و "داروسازی امین" با 8.2 درصد منفی، به ترتیب بیشترین و کمترین بازدهی را داشتند.

مطابق گزارش یاد شده در هفته گذشته و در میان صندوق­ های سرمایه ­گذاری قابل معامله در بورس اوراق بهادار تهران، قیمت صندوق تجارت شاخص کاردان با رشد 4.6 درصدی، بیشترین افزایش قیمت را به خود اختصاص داد. در مدت مشابه در میان این نهادهای مالی از نظر تغییرات ارزش خالص دارایی (NAV)، صندوق سپهر اندیشه نوین با 0.8 درصد رشد، بیشترین افزایش ارزش خالص دارایی­ ها را از آن خود کرد.

در 7 روز منتهی به بیستم مرداد ماه سال 1395، هفده شاخص‌ بورس‌های معتبر بین المللی همچون بورس تهران با افزایش همراه بود و در این میان شاخص بورس اسپانیا (IBEX35) با رشد 4.8 درصدی، بیشترین بازدهی و شاخص بورس بمبئی (BSE30) با رشد 0.3 درصدی، کمترین بازدهی را به خود اختصاص داده ­اند. در مدت مشابه و در بازارهای جهانی، قیمت فلزات اساسی با نوسان همراه بوده و در این میان قلع با 3.1 درصد، بیشترین و نقره با 1.3 درصد منفی، کمترین بازدهی را داشتند. در این بازه زمانی قیمت انواع نفت با افزایش همراه بود و قیمت نفت وست تگزاس، برنت و اپک به ترتیب 2.2 ، 2.2 و 5.6 درصد افزایش پیدا کرد.

برای دریافت اصل گزارش اینجا را کلیک کنید.

602/401

کد خبر: 669476

وب گردی

وب گردی