برای اولین بار؛ گزارش عملکرد اجرایی قانون حمایت ازشرکت های دانش بنیان ارائه می شود

مدیر امور کمیسیون های دبیر خانه شورای عالی عتف از ارائه نخستین گزارش عملکرد اجرایی قانون حمایت ازشرکت ها و موسسات دانش بنیان و تجاری سازی نوآوری ها و اختراعات در یکصد و چهل و چهارمین جلسه کمسیون دائمی شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری، خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف)، مهندس الهه عباسی، مدیر امور کمیسیون های دبیرخانه این شورای عالی در رابطه با برگزاری جلسه صد و چهل و چهارم کمیسیون دائمی در روز چهارشنبه 27 مرداد توضیحاتی ارائه داد.

وی ضمن اشاره به اهمیت دستور این جلسه گفت: دستور اصلی جلسه ارائه گزارش عملکرد اجرایی قانون حمایت از شرکت ها و موسسات دانش بنیان و تجاری سازی نوآوری ها و اختراعات، متشکل از سه بحث اصلی؛ عملکرد صندوق نوآوری و شکوفایی؛ عملکرد کارگروه تشخیص مصادیق شرکت ها و موسسات دانش بنیان و عملکرد دبیرخانه شورای عالی عتف در حوزه مذکور خواهد بود.

عباسی افزود: در این جلسه دکتر بهزاد سلطانی، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی، دکتر صاحبکار، سرپرست امور شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دکتر سروش قاضی نوری، عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی و به نمایندگی از دبیر ستاد تجاری سازی و شرکت های دانش بنیان حضور خواهند داشت.

مدیر امور کمیسیون های دبیرخانه شورای عالی عتف در خصوص اهمیت ارائه این گزارش ادامه داد: بر اساس ماده دو قانون حمایت از شرکت ها و موسسات دانش بنیان و تجاری سازی نوآوری ها و اختراعات، شورای عالی عتف مسئولیت سیاست گذاری، برنامه ریزی و پیگیری اجرای این قانون را بر عهده دارد. وی اضافه کرد: از زمان ابلاغ این قانون در سال 1389 و تهیه نسخه نهایی آیین نامه اجرایی آن در سال 1393 ، تاکنون گزارشی در خصوص عملکرد آن ارائه نشده است. عباسی گفت: اما با کوشش دبیرخانه شورای عالی عتف و سایر دست اندرکاران برای اولین بار این گزارش آماده شده و روز چهارشنبه درکمیسیون دائمی شورای عالی عتف ارائه خواهد شد.

گفتنی است این جلسه در محل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار می شود.

20101

کد خبر: 669709

وب گردی

وب گردی