«رویاهای دم صبح» جایزه ویژه جشنواره داکوفست را از آن خود کرد

جایزه ویژه جشنواره «داکوفست» به مستند «رویاهای دم صبح» ساخته مهرداد اسکویی رسید.

به گزارش ایسکانیوز، شنبه ۲۳ مرداد ماه اختتامیه جشنواره فیلم های مستند و کوتاه «داکوفست» برگزار شد، مهرداد اسکویی با فیلم مستند «رویاهای دم صبح» توانست جایزه ویژه این جشنواره را در بخش «حقوق بشر» به دست آورد.
جیمز لانگلی فیلمساز آمریکایی است و برای فیلم «عراق تکه تکه شده» کاندیدای آکادمی اسکار بود نیز گفت: فیلم «رویاهای دم صبح» بسیار تاثیرگذار و انسانی بود. مایلم در ایران فیلم بسازم و همچنین دوست دارم به عنوان مدیر فیلمبرداری در یکی از فیلم های بعدی مهرداد اسکویی با او همکاری داشته باشم.

گفتنی است؛ جشنواره فیلم کوتاه و مستند داکوفست کوزوو (DokuFest) بزرگترین جشنواره بین المللی فیلم در کوزوو است. این جشنواره هر سال با منتخبی از بیش از 200 فیلم برگزیده از سراسر جهان برنامه سینماها و محل های اکران اطراف مرکز شهر تاریخی پریزرن را پر می کند. شهرت جشنواره مدیون اتمسفر زنده اش ( شور و شوق شگفت انگیزی که شهر را پر می کند) مردم این شهر و نیز بیش از 150 داوطلب است که برای این جشنواره کار می کنند. نمایشگاه عکس مستند، گفتگوها، مستر کلاس ها و رویدادهای موسیقی زنده نیز بخشی از این جشنواره نه روزه هستند. تیم جشنواره در جستجوی کارهای مستقل جدیدی هستند که به دنبال کشف قلمروها، به چالش کشیدن مخاطبان، تجربه سبک و تکنیکی نو و یا الهام پذیری خلاقانه هستند.

503502

کد خبر: 669732

وب گردی

وب گردی