عارف در پاسخ به ایسکانیوز: موضع فراکسیون امید استیضاح نیست

رییس فراکسیون امید تاکید کرد: موضع این فراکسیون استیضاح فانی نیست.

محمدرضا عارف در حاشیه جلسه علنی مجلس امروز در جمع خبرنگاران پارلمانی در پاسخ به سوال خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز در خصوص طرح استیضاح وزیر آموزش و پروش گفت: عده ای طرح استیضاح مطرح کردند قرار است فراکسیون امید فردا جلسه ای با آقای فانی داشته باشد تا در جریان فعالیت هایشان قرار گیرد. امروز نیز در فراکسیون نیز کمیته ای تشکیل شد تا محورهای صحبت با آقای فانی مشخص شود که امیدواریم به نتیجه خوبی برسیم چون فعلا موضع فراکسیون استیضاح نیست و همه باید با همکاری و تفاهم با دولت مشترک به نتیجه برسیم.

عارف تاکید کرد: اگر لازم باشد دولت با ترمیم کابینه کار را دنبال می‌کند که هنوز نمی دانیم دولت در این زمینه چه موضعی اتخاذ خواهد کرد

وی همچنین در پاسخ به سئوالی درباره توهین به رییس جمهور خاطرنشان کرد : ما از این موضوع گلایه داریم و از همه خواهش می‌کنیم که حرمت همه افراد رعایت شود، ما در یک کشور ارزشی و اسلامی هستیم و با توجه به وجود قوانین متقن اگر این توهین ها ادامه پیدا کند وظیفه دادستانی برخورد است.

وی با تاکید بر اینکه اهانت به رییس جمهور کار بدی است گفت خواهش ما این است که اگر این موضوع حل نشود دادستانی براساس وظیفه اش ورود پیدا کند.

رییس فراکسیون امید همچنین در مورد هدف برخی از تخریب دولت و کارشکنی در کار دولت گفت: همه باید به قانون عمل کنیم، حتی اگر آن قانون بر خلاف سلایق ما باشد اگر به قانون به خوبی عمل شود به نفع همه است، قطعا اگر همه پایبند اجرای قانون باشند این قبیل مسائل که هر روز در گوشه ای از کشور می‌بینیم کمرنگ و کمرنگ‌تر شده و از آن عبور می‌کنیم.

عارف در پاسخ به این سئوال که ارزیابی شما از شروط برخی اصلاح‌طلبان برای حمایت از روحانی در انتخابات آینده چیست گفت:‌بهتر است از هر کسی که این موارد را مطرح کرده بپرسید، اما بنده به عنوان رئیس فراکسیون امید این را می گویم ما مسیری که ازسال 92 شروع کردیم را به جدیت دنبال می‌کنیم، در این مسیر نه تنها از روحانی بلکه از هیچ کدام از علاقمندان به کشور و انقلاب عبور نخواهیم کرد.

رئیس فراکسیون امید در پاسخ به پرسش دیگری در مورد اظهارات اخیر باهنر دبیر کل خط امام و رهبری درباره این که پیغامی به افراد در حصر داده است که اگر بعد از حصر ادامه فعالیت سیاسی نداشته باشند می‌توانند از حصر خارج شوند گفت: بنده اطلاعی در این رابطه ندارم رفع حصر مطالبه مردم به خصوص نسل سوم و جوانان است و جزو وعده های انتخاباتی رئیس جمهور می‌باشد، امیدوارم این مسأله در فضای صمیمی خوبی حل شود تا ان‌شاء‌الله دیگر حصر نباشد.

عارف هم‌چنین در پاسخ به پرسش دیگری در مورد نتیجه جلسه فراکسیون امید با شورای عالی سیاست گذاری اصلاح‌طلبان گفت:‌ فراکسیون امید بخشی از جریان اصلاحات و حامیان است . در همین راستا هیأت رئیسه فراکسیون جلسه ای به هیأت رئیسه شورای عالی سیاست گذاری برای هم اندیشی و هم فکری برگزار کرد چون شورای عالی می خواهد ساختارش را بازنگری کند که بر این اساس از فراکسیون خواسته شد اگر نظری در بازنگری و تجدید نظر در شرح وظایف دارد را مطرح کند.

وی در مورد اینکه آیا این جلسات در زمان انتخابات نیز ادامه پیدا می‌کند گفت: ما در حال آسیب شناسی در مورد فعالیت‌ها و برنامه‌های شورای سیاستگذاری هستیم، امیدواریم ظرف هفته آینده چگونگی حضورمان در انتخابات 96 مشخص شود.

رئیس فراکسیون امید هم‌چنین درباره اینکه آیا به نظر شما برخی حرکات موازی با شورای سیاستگذاری انجام نمی‌شود گفت: این حرکات موازی نیست و هر تشکلی باید فعالیت کند طبق تجربه انتخابات مجلس در سال 94 به محض تشکیل شورای عالی سیاستگذاری همه فعالیت‌ها در چارچوب این شورا قرار گرفت و ان‌شاء‌الله در انتخابات آینده نیز همین مسیر باشد

204/201

کد خبر: 669775

وب گردی

وب گردی